מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתכנית הקשר הרב דורי

א"ש לילה
אימוני שדה ליליים . זו פעילות לילה קבוצתית הנהוגה בתנועות הנוער, משלבת אלמנטים של פחד ומסתורין, מעבר מכשולים והרפתקאות בלילה. המטרה לאתגר ולגבש את הקבוצה, לתת תחושה של פעילות צבאית בלילה.
מתוך: ילדות במושב עין עירון
א"ש לילה
א"ש (=אימוני שדה) הלילה פעילות ייחודית ומאתגרת המתקיימת בשעות החושך
מתוך: הילדות של סבתא
א"ש לילה
אתגר קבוצתי משמעותי - גיבוש הקבוצה, חיזוק הזהות הקבוצתית, חיזוק הקשרים בין החניכים. (אתר הנוער העובד והלומד)
מתוך: סיפורה של דליה איטח
א"ש לילה
א"ש (=אימוני שדה) הלילה מהווה חוויה משמעותית ומרגשת מאוד עבור החניכים בשל היותו ייחודי ומאתגר - הוא מתקיים בשעות החושך ומשלב אלמנטים של פחד ומסתורין. אפשר לעשות סוגים שונים של א"שי לילה ולשלב בהם גם השבעה ותחנות משחק. (אתר תנועות הנוער)
מתוך: החיים בצל השואה
א"ש לילה
א"ש (=אימוני שדה) הלילה מהווה חוויה משמעותית ומרגשת מאוד עבור החניכים בשל היותו ייחודי ומאתגר - הוא מתקיים בשעות החושך ומשלב אלמנטים של פחד ומסתורין. אפשר לעשות סוגים שונים של א"שי לילה ולשלב בהם גם השבעה ותחנות משחק. (מתוך אתר תנועת הנוער העובד והלומד)
מתוך: תל אביב הקטנה
אֲדָמִית
אֲדָמִית הוא קיבוץ מזרם הקיבוץ הארצי, השייך למועצה האזורית מטה אשר. הקיבוץ ממוקם בגליל המערבי בסמוך לגבול עם לבנון, מזרחית לעיר נהריה, בגובה של כ-474 מ' מעל פני הים. (ויקיפדיה)
מתוך: הסיפור של סבתא שלי, שרה כץ
אֲחִיהוּד
הוא מושב עובדים בגליל המערבי, הממוקם במרחק של כ-9 ק"מ מזרחית לעכו. נוסד בשנת 1950 על ידי עולים מתימן. משתייך לתנועת המושבים ונכלל במועצה האזורית מטה אשר. מושב אחיהוד הוא בעל צביון דתי (לאומי) אולם מתגוררים ביישוב תושבים אשר אינם דתיים.
מתוך: מתימן לבית חב"ד ברחובות
אֲרָמִית
אֲרָמִית היא שפה שמית צפון מערבית, שמדוברת ברציפות מאז האלף הראשון לפני הספירה ועד ימינו. בעת העתיקה הייתה הארמית שפה רווחת במזרח התיכון ובמרכז אסיה, ובעיקר בארץ ישראל, בסוריה, באשור, בבבל, ובממלכת פרס. הארמית הייתה שפת הדיבור של ארץ ישראל, סוריה ומסופוטמיה. עולי בבל בתקופת בית שני הביאו אתם לארץ ישראל את השפה הזו, שהייתה אז השפה הרווחת של האימפריה הפרסית. הארמית שימשה גם בכתבי קודש יהודיים, כגון ספר עזרא וספר דניאל בתנ"ך, המשנה (במובאות), התלמוד הבבלי, התלמוד הירושלמי, תרגום אונקלוס, תרגום יונתן וספר הזוהר. (ויקיפדיה)
מתוך: ברוך ישראלי- קשיים של עולה חדש
אֲרָמִית
שפה שמית צפון מערבית, שמדוברת ברציפות מאז האלף הראשון לפני הספירה ועד ימינו. בעת העתיקה הייתה הארמית שפה רווחת במזרח התיכון ובמרכז אסיה, ובעיקר בארץ ישראל, בסוריה, באשור, בבבל, ובממלכת פרס. הארמית הייתה שפת הדיבור של ארץ ישראל, סוריה ומסופוטמיה. עולי בבל בתקופת בית שני הביאו אתם לארץ ישראל את השפה הזו, שהייתה אז השפה הרווחת של האימפריה הפרסית. הארמית שימשה גם בכתבי קודש יהודיים. (ויקיפדיה)
מתוך: מאיראן לארץ ישראל
אִבְּראהים אל-אוול
אִבְּראהים אל-אוול הייתה משחתת ששירתה בשלושה חילות ים באמצע המאה העשרים, תחת ארבעה שמות שונים. אבראהים אל-אוול הוא שמה השלישי של המשחתת, ששירתה בחיל הים הישראלי תחת השם אח"י חיפה (ק-38). אניית קרב זו הייתה במקורה משחתת בריטית, מדגם Hunt, אשר שירתה במלחמת העולם השנייה בצי המלכותי הבריטי ונקראה בו "(‏HMS Mendip (L60" (אנגלית: אה"מ מנדיפ, שם מקום באנגליה). בהמשך היא נמסרה לחיל הים המצרי ונקראה בו תחילה "מוחמד אל-כביר" (ערבית: מוחמד הגדול). מאוחר יותר, שונה שמה לאבראהים אל-אוול, על-שם אבראהים פאשא המפקד המצרי בנו של מוחמד עלי (שליט מצרים). במלחמת סיני נשלחה המשחתת להפגיז יעדים בחיפה ונכנעה לאחר שהותקפה על ידי חיל הים וחיל האוויר הישראלי. אבראהים אל-אוול הוכשרה לשימוש בחיל הים ונקראה אח"י חיפה על שם העיר אותה הפגיזה. כמו כן הונפק לה מספר הצי "ק-38". ויקיפדיה
מתוך: היסטוריה המשפחתית המפוארת שזורה עם ההיסטוריה המפוארת של עם ישראל
אִידֵאוֹלוֹגְיָה
אסופה של רעיונות ותפיסות חיים ערכיות, המהווים יחדיו משנה רעיונית בתחום מסוים.
מתוך: סבתא רבתא מראשוני רמת גן
אֵיזֶהוּ עָשִׁיר הַשָׂמֵחַ בְּחֵלֶקוֹ
שהאדם שמח במה שהשיג שמח בחלקו, ואיננו מצטער כל היום על חצי הכוס הריקה שהייתה יכולה להיות לו ושאין לו הוא עשיר באמת. כי איננו החמדן והרודף אחר המותרות ואת שאין לו, ומצד שני איננו האדיש וחסר יחס כלפי הרכוש מתוך התייאשות מההשגיות. חז"ל בהגדרה מטאפורית-פילוסופית הגדירו את העושר במובן קרוב יותר למושג אושר, וקבעו: "איזהו עשיר? – השמח בחלקו" (פרקי אבות, ד', א).
מתוך: איזהו העשיר השמח בחלקו – הינו מאד שמחים בחלקינו
אֵקָלִיפְּטוּס
אֵקָלִיפְּטוּס הוא סוג מגוון של עצים (לעיתים רחוקות שיחים) ירוקי־עד ממשפחת ההדסיים. הסוג מונה כ־700 מינים שמוצאם בעיקר מאוסטרליה. מינים שונים של העץ ניטעו בהצלחה במקומות רבים בעולם ובהם בארץ ישראל, שבה היה לו תפקיד חשוב. מקור השם ביוונית עתיקה. (ויקיפדיה)
מתוך: בצל האקליפטוסים