מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא אריאלה

סבתא אריאלה עם הנכד שגב
סבתא אריאלה בצעירותה
החיים בישראל הצעירה

סבתי אריאלה חן נולדה בשנת 1951 בעיר טבריה.

סבתי הינה הבת הבכורה במשפחתה ולה יש עוד שלושה  אחים, שתי אחיות ואח. לפני שסבתי התחתנה עם סבי שם משפחתה היה סויסה. אמה של סבתי נולדה בטבריה ואביה נולד במרוקו. סבא שלמה אביה של סבתי עלה לארץ בשנת 1948 כשהיה בן שמונה עשרה. כל משפחתו נשארה במרוקו, והוא עלה בעליית הנוער לבד לארץ, והתגייס לצבא.

סבתי הבכורה במשפחתה גדלה והתחנכה בטבריה, בבית הספר היסודי ממלכתי ד'. השכבה בבית הספר היסודי הייתה מאוד מגובשת, ועד היום הם נפגשים ועורכים פגישות מחזור. המשחקים בהם שחקו סבתי והחברים היו משחק הדגל, חמש אבנים, גומי, מחניים וקלאס כמובן משחקי קופסה. ליד ביתה של סבתי היה מגרש משחקים גדול, ששם נפגשו כל ילדי השכונה. פעם בשבוע היו מקרינים על אחד הבתים, סרט לכל ילדי השכונה.

בתקופת הבגרות, סבתי הייתה בתנועת הצופים מכתה ד', ואחר כך הייתה מדריכה בשבט כנרת טבריה. בתנועת הצופים הם יצאו למסע מים אל ים, ערכו טיולים וכמובן היו עורכים אש לילה. פעמיים בשבוע הם היו נפגשים בקן לפעילות. סבתי הייתה ספורטאית מצטיינת. היא שחקה באליצור טבריה כדורסל ורקדה ריקודי עם. אחרי התיכון למדה חינוך גופני במדרשה בבאר שבע.

תחביבים

סבתי אוהבת לטייל בארץ ובחו"ל. בארץ סבתי עושה את שביל ישראל, שביל הגולן, ומטיילת עם קבוצה הנקראת "קום והתהלך בארץ". היא יוצאת לטיולים עם ארגון "יד לבנים בטבריה". היא טיילה בהרבה מקומות בעולם עם המשפחה, וגם עם חברות והמשפחה המורחבת. סבתי אוהבת לאפות עוגיות, ועוגות וכמובן פיצות שהנכדים אוהבים.

הזווית האישית

סבתא אריאלה: מסר לדור הצעיר, חשוב שהילד ידע שכדי להצליח ולבנות את העתיד, חייבים בהתמדה וחזון "ושאין דבר העומד בפני הרצון".

מילון

א"ש לילה
אימוני שדה בלילה, פעילויות שדה בלילה.

ציטוטים

”בארץ סבתי עושה את שביל ישראל, שביל הגולן, ומטיילת עם קבוצה הנקראת "קום והתהלך בארץ“

הקשר הרב דורי