מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של דליה איטח

דליה עם הנכדים
דליה בילדותה
להאמין בעקרונות, להאמין בעצמך

שמי דליה איטח, נולדתי בשנת 1957 ברחובות בעוד גרתי בנס ציונה.

כשהייתי בת 8, באותה התקופה היו מלחמות בישראל, כמו למשל מלחמת ששת הימים שחלה כשהייתי בת 11. הייתי בתנועת נוער העובד והלומד. היינו יוצאים לטיולים לא"ש לילה. כשגדלתי הפכתי להיות מרכזת, התגייסתי לצה"ל, שירתתי באבו רודס, בשארם א-שייח ובא-טור שהיום זה שטח מצרים. בשירות הצבאי הכרתי את בן זוגי, שירתנו ביחד, ובעצם עד היום אנו ביחד.

המציאות שלי הייתה בסך הכול מציאות טובה. לעומת זאת, סבתא רבתא שלי היא אישה שהייתה לה מציאות קשה והיא התגברה בחייה על הרבה קשיים. היא נולדה בטורקיה למשפחה קשת יום. הם היו שבעה אחים והיו להם שני חדרים בביתם. הם ישנו כולם בחדר אחד וסבתא רבתא נשחה לעבוד כשהייתה בת 6. למזלה הטוב נפלה למשפחה טובה בה בעל המשפחה היה רופא. סבתא רבתא הייתה בבוקר מנקה את הבית ובערב הרופא היה מלמד אותה לקרוא ולכתוב. ככה סבתא רבתא שלי גדלה.

סבתא רבתא הייתה שולחת את הכסף שהרויחה למשפחה, ובגיל 20 עלתה לארץ למעברות. שם שיכנו אותם בבתים מפחים. סבתא רבתא גידלה בחצר תרנגולות. סבא רבא שלי עבד בקיבוצים והיה מביא תפוזים. סבתא הייתה מוכרת אותם, וגם את הביצים של התרנגולות מכרה. ככה סבתא רבתא שלי הגיעה לדירה גדולה ויפה. והמסר של סבתא שלי הוא להאמין בעקרונות שלך להאמין באני שלך. ולא לוותר.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה בבית ספר נגבה ראשון לציון, התש"ף. התכנית נערכה על ידי המורה המובילה שרון אדם.

מילון

א"ש לילה
אתגר קבוצתי משמעותי - גיבוש הקבוצה, חיזוק הזהות הקבוצתית, חיזוק הקשרים בין החניכים. (אתר הנוער העובד והלומד)

אַבּוּ רוּדֵס
עיירה במחוז דרום סיני במצרים על חופו המזרחי של מפרץ סואץ. אבו רודס הוא גם שמם של שדות נפט הנמצאים באותו מקום, ביבשה ובים. שדות הנפט התגלו על ידי חברה איטלקית, והנפט הופק על ידה בשיתוף חברת הנפט הלאומית המצרית. שדות נפט אלה נחשבו לאחד ממאה השדות העשירים בעולם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”להאמין בעקרונות שלי, להאמין באני שלי“

הקשר הרב דורי