מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כדור יד
כַּדּוּרְיָד (הלחם של כדור ויד) הוא ענף ספורט קבוצתי תחרותי של משחקי כדור. במשחק משתתפות שתי קבוצות, בכל אחת מהן שישה שחקני שדה ושוער אחד. מטרת כל קבוצה​ ...
מתוך: איך הגעתי לפה – סיפור חיי
כדור רשת
כַּדוּרֶשֶת הוא משחק כדור קבוצתי בעל מאפיינים הדומים לכדורעף. בישראל הוא משוחק בעיקר על ידי נשים. למשחק הכדורשת מאפיינים הדומים למשחק הכדורעף כאשר ההבדל העיקרי הוא שבמקום להדוף את הכדור במכות עילית ותחתית, תופסים את הכדור בידיים לפרק זמן של עד שנייה אחת. המטרה במשחק היא לגרום לכדור לפגוע במגרש הקבוצה היריבה, תוך העברתו מעבר לרשת. רוב הליגות בישראל משחקות לפי החוקה הרשמית של איגוד הכדורשת הישראלי. (ויקיפדיה)
מתוך: אוורוגואי והחותמת לדורות הבאים
כדורגל
משחק קבוצתי תחרותי פופולרי הנערך בין שתי קבוצות. מטרת המשחק היא להכניס את כדור המשחק לשער הקבוצה היריבה, ללא שימוש בידיים
מתוך: עלייה לארץ ישראל
כדורי
בית הספר החקלאי כדורי הוא אחד הבולטים והוותיקים שבבתי הספר החקלאיים בישראל. בית הספר נוסד ב-20 ביוני 1933 למרגלות הר תבור בגליל התחתון, כשני קילומטר צפונית לכפר תבור
מתוך: מהילדות עד גמר בית ספר חקלאי כדורי 1937-1955
כדורעף
כדורעף הוא ענף ספורט תחרותי ואולימפי של משחקי כדור, בו משחקות שתי קבוצות במגרש המורכב משני חלקים ואשר באמצעו עוברת רשת שמפרידה בין שני חלקי המגרש. המטרה במשחק היא לגרום לכדור לפגוע במגרש היריב, תוך העברתו מעל הרשת דרך תחום המעבר. (ויקיפדיה)
מתוך: החלומות של סבא בועז
כדורעף
כדורעף הוא ענף ספורט תחרותי ואולימפי של משחקי כדור, בו משחקות שתי קבוצות במגרש המורכב משני חלקים ואשר באמצעו עוברת רשת שמפרידה בין שני חלקי המגרש. המטרה במשחק היא לגרום לכדור לפגוע במגרש היריב, תוך העברתו מעל הרשת דרך תחום המעבר (האנטנות). כל קבוצה יכולה לגעת עד 3 נגיעות, מסוגים חוקיים מסוימים בכדור, כדי להעביר את הכדור לקבוצה השנייה מעל הרשת דרך תחום המעבר.
מתוך: משחקים
כדורעף אולמות
כדורעף הוא ענף ספורט תחרותי ואולימפי של משחקי כדור, בו משחקות שתי קבוצות במגרש המורכב משני חלקים ואשר באמצעו עוברת רשת שמפרידה בין שני חלקי המגרש. גרסה נוספת של כדורעף היא כדורעף חופים. תחרויות בין קבוצות כדורעף נערכות במסגרת ליגת כדורעף, במסגרת משחקי גביע, בתחרויות בינלאומיות ובטורנירים למיניהם.
מתוך: ילדות ספורטיבית
כדי להיות חכם צריך לשחק אותה טיפש
לפעמים בזמן ויכוח שאין בו מוצא, עדיף לשחק אותה טיפש ולא מבין, זה יכול להביא לפיתרון של הויכוח.
מתוך: אישה של עבודה – מסודי מלכה
כהן
כהן על פי התורה הוא אדם מזרע אהרון שתפקידו לשמש בפולחן האל, בעיקר בעבודת בית המקדש. התורה קובעת לכהן תפקידים הייחודיים לו: הקרבת הקורבנות, הבחנה בין נגעים לבין דמים, והעברת ברכת האל לעם ישראל בברכת כהנים. מנגד, מטילה התורה על בני ישראל לקדש את הכהן ולתת לו מתנות כהונה. עם זאת, מוטלים על הכהן איסורים מיוחדים הנובעים מתפקידו. הכהנים, כשאר בני שבט לוי, אינם זכאים על פי התורה לנחלה בארץ ישראל בניגוד לשאר השבטים, על מנת שיהיו פנויים להוראת התורה לעם ולעבודת המקדש. עם חורבן בית המקדש בטלו חלקים חשובים מתפקידי הכהנים, אולם חלק מתפקידי הכהנים והאיסורים החלים עליהם ממשיך להתקיים עד היום. במיוחד מוכרים השתתפות הכהנים בברכת כהנים, קבלת כסף הפדיון בפדיון הבן, איסורי נישואים לכהן והאיסור על היטמאות למתים. (ויקיפדיה)
מתוך: השעון
כהן אזוג
סבתי שייכת לבית משפחת כהן אך גם לכהנים יש רמות כהונה עפ"י תפקידם בבית המקדש. ישנן 3 רמות: כהן, הכהן וכהן אזוג . כהן אזוג היה תפקידו בבית המקדש להיכנס לקודש הקודשים והקריב קורבן לאלוהים. לפני שישבתי עם סבתי לשמוע את סיפור העלייה שלה לא הכרתי מושג זה.
מתוך: העלייה ממרקש
כהן שכן טוב
באיראן בשנות ה 50 היו לוקחים לכל היהודים באיראן את הרכוש שיש להם בבית כדי לדכא את היהודים השם המשפחה המקורי היה כהן , סבא רבא שלי החליט לשנות את שם משפחתו לשכן טוב והוריד את הכהן מכיוון שלא יזהו לפי שם המשפחה שזה משפחה של יהודים וכך לא יקחו את רכושם, כשעלו לארץ ישראל בתחילת שנות ה 60 סבא רבא שלי החליט להחזיר את שם המשפחה המקורי כהן ולהשאיר את שם המשפחה שכן טוב כדי להעביר לדורות הבאים מה משפחתו עברה בשנות ה- 50 באיראן .
מתוך: הילדות באיראן והבגרות בישראל