מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חנוכיה מביצת בת יענה

תמונה משותפת של אסתר אגם ושגית
חנוכיה שבעלי יצר אבל לא הספיק להרכיב
מעשה ידיו של בעלי

שמי אסתר שמש, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם התלמידות אגם שמידט ושגית יצחקי. הסיפור שלי הוא אודות חנוכיה מיוחדת במינה שבעלי התכוון לבנות, אך לא הספיק:

יש לי חנוכייה שנמצאת אצלי כבר עשרים שנה. בעלי הכין את כל החלקים, אבל לא הספיק להרכיב אותה. הוא נפטר ורציתי להנציח זכרון ממנו.  מסרתי את החלקים לצורף שלימד את בעלי ז"ל והוא הרכיב את כל החלקים לחנוכייה.

לאחר מספר חודשים מצאתי במגירה את השרטוטים שבעלי תכנן לבניית החנוכייה. לפי השרטוטים, הקנים היו צריכים להיות בתוך הביצה ולא מעליה.

בעלי היה אומן!

אגם ושגית המתעדות: "אסתר סיפרה לנו סיפור עם משמעות. בן אדם נוצרי דתי, כל בוקר היה הולך להתפלל. יום אחד לא היה לו כוח ללכת להתפלל, אבל הוא הכריח את עצמו ללכת לכנסיה. הוא הלך לכנסיה וראה שהיא סגורה, ואז הוא אמר: "טוב שזה בא ממך ולא ממני". מאז שאסתר סיפרה לנו את הסיפור, בכל פעם שמשהו דומה כזה קורה.. אנחנו ניזכר בה."

הזוית האישית

אגם ושגית: החוויה שלנו עם אסתר הייתה קצרה כי לצערנו במהלך העבודה היא התאשפזה, אך זכינו להכיר את אסתר. שמענו את הסיפורים של אסתר וגילינו כמה היא אישה מעניינת. אחת החוויות הכי זכורות לנו היא כשעשינו ארוחת בוקר סוג של "בית קפה" ודיברנו הרבה. אסתר מספרת שהחוויה שלה מאתנו היא שאחרי שהיא נפרדה מילדה אחרת בקבוצה היא למדה להכיר אותנו. בזמן הקצר שלנו איתה, היא התחברה אלינו ואמרה שאנחנו בנות מדהימות עם המון ידע ושיש מה ללמוד מאתנו.

אסתר תרמה סיפורים נוספים למאגר המורשת, לקריאתם לחצו על הקישורים: 

אסתר שמש מספרת על אימא שלה

ילדותה של אסתר שמש

ילדותי בעיר העתיקה

ילדותה של אסתר שמש בירושלים

מסעדת אימא – הבית שלי

מילון

יען מצוי
יען מצוי הוא מין העוף הגדול ביותר שחי כיום על פני כדור הארץ וגם המהיר ביותר מבין כל בעלי החיים ההולכים על שתיים (כ-65 קמ"ש). אורך גופו של היען הוא כשני מטרים, גובהו עד 2.5 מטרים ומשקלו עד 160 קילוגרם. כנפי היען קטנות יחסית לגודל הגוף ואינן מסוגלות לשאת את משקל גופו, לכן היען אינו יכול לעוף, היען נעזר בכנפיו בעת ריצה לייצוב הגוף, לביצוע פניות חדות ולעצירה פתאומית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יגעת ומצאת - תאמין“

”ככל שאתה מתאמץ להשיג משהו ולבסוף משיג אותו, אתה מרוצה ויודע שזה היה שווה את זה. ואז אתה מאמין בדרך שלך“

הקשר הרב דורי