מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלי, יורם אורלב נפצע במלחמת ששת הימים

אני וסבא יורם האהוב
ביום נישואינו
סבתא שלי, האחות הראשית טיפלה בו

שמי עמית אבני, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שלי יורם וסבתא שלי יונה ינטל – אורלב. את הסיפור של סבתא העלינו בשם: סבתא שלי יונה אורלב – אחות רחמניה

סבא שלי – יורם אורלב מספר על פציעתו במלחמת ששת הימים

"בחרתי לספר את אחד מסיפורי חיי והוא סיפור יום ההולדת השני שלי: "פציעתי במלחמת שששת הימים".

הייתי בן 26 כאשר גוייסתי לשירות מילואים, כשישה ימים לפני שפרצה המלחמה. בתפקידי בצבא הייתי סמל טכני בפלוגת טנקים פיקוד דרום (גש"פ) – הגשתי עזרה טכנית לטנקים מהפלוגה.

ביום השני למלחמה עליתי לזחל"מ (זחל משוריין), שבתוכו היו כלי העבודה לתיקון טנק שנפגע מהאויב. באותו זמן נורה לעבר הזחל"מ פגז מרגמה שפגע בי ובחברי. אני הייתי היחיד שניצלתי, אבל נפצעתי. לגופי חדרו המון רסיסי מתכת שעד היום נמצאים בחלקם ברגליים, בידיים ובפנים. סבלתי מכוויות בחלקי גוף שונים וכנראה שאיבדתי את הכרתי (אני לא זוכר), הוציאו אותי פצוע מהזחל"מ הפגוע ופינו אותי בהליקופטר של הרמטכ"ל יצחק רבין, לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לאחר מספר ימים עברתי לבית חולים "שמואל הרופא" עם עוד חיילים אשר נפצעו במהלך הקרבות במלחמה.

 בבית ההחלמה בעכו ובנהריה

שלושה שבועות מאוחר יותר נשלחתי לבית החלמה לפצועי מלחמה בעכו. למקום זה פינה הצבא חיילים שמצב פציעתם השתפר, אך נזקקו להמשך טיפול שיקומי. טיפול זה כלל: פיזיותרפיה, ריפוי ועיסוק וכדומה. הועברנו משם לבית החולים בנהריה, לשם הוסענו כל יום למספר שעות לטיפולים. בהמשך, עברנו (הפצועים) לבית קיי שבנהריה לעוד מספר חודשים להמשך טיפול ושיקום.

 באחד ממפגשי התכנית – "סיפורו של חפץ", הבאתי את השרשרת שהכנתי לאישתי, יונה, כשהייתי חייל פצוע בשיקום 

תמונה 1

האחות הראשית בבית ההחלמה הייתה יונה, שדאגה לתת טיפול מסור ואהוב לכל הפצועים ולי במיוחד. לאחר תקופת חיזור, שחיזרתי אחריה, היא נענתה לחיזורי. לאחר תקופה שוחררתי לביתי וזמן קצר אחריי כן גם יונה שוחררה מתפקידה שם וכך הפכנו לזוג. מאז – יום פציעתי והצלתי – הוא גם היום הולדתי השני!

בבית ההחלמה

תמונה 2

התחתנו בתאריך 19.3.1968 בבית החיל בתל-אביב. מאז אנחנו נשואים 55 שנים. הקמנו משפחה לתפארה: שני בנים ובת, הדר, שהיא אימא של נכדתנו האהובה עמית, איתה אנחנו משתתפים השנה בתכנית.

משלושת ילדינו האהובים זכינו לעשרה נכדים אוהבים ואהובים.

אנחנו שבט אורני

הזוית האישית

סבא יורם: השתתפנו השנה גם אני וגם סבתא יונה, בתכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה בכתה עם עמית. נהנינו מאד, מכל רגע. כל אחד מאיתנו סיפר סיפור, אני סיפרתי את סיפור הפציעה במלחמת ששת הימים וסבתא את ספור הטיפול בי. היה תענוג לעבוד איתך נכדתנו ומאד אהבנו שאת מתעניינת בסיפורי העבר שלנו. סבא וסבתא שלך.

הנכדה עמית: קישור לסיפור של סבתא שלי יונה אורלב – אחות רחמניה

מילון

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר יום 5 ביוני עד 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר - ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, לבנון, ערב הסעודית ועוד. המלחמה הסתיימה בניצחון של ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”משלושתם זכינו לעשרה נכדים אוהבים ואהובים.“

הקשר הרב דורי