מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים בתחילת דרכה של מדינת ישראל

בית ספר אריאל
בית ספר אריאל
ילדות בנתניה

שמי יובל שלח, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי וסבתי, תעדתי והעלתי את הסיפורים של סבתא שולה וסבא שלמה.

סבתא שולה מספרת

נולדתי בארץ בעיר נתניה בשכונת נווה שלום (שנקראת כיום עין-התכלת) בשנת 1949, שכונת נווה שלום זוהי השכונה שממנה עלו הוריי, אבא יוסף ואמא מרים. קוראים לי שולה על שם דודתי מצד אבי וכן על שם סבתי מצד אמי.

למדתי בבית ספר מוריה שהיה בית ספר שכונתי לכל התושבים בסביבה, הייתה לי ילדות מהנה. שיחקתי עם כל הילדים אחרי הלימודים במשחקים כמו חבל קפיצה, קלאס, סבתא סורגת, מחניים, עמודו, מחבואים וכו'. לא הייתה לנו תלבושת לבית הספר, והיו לנו המון טיולים לכל מיני מקומות בארץ. למדנו את כל מקצועות הקודש, מקצועות החול, ולימוד מקצועות מלאכה כמו תפירה ורקמה, אני הכי אהבתי את שיעור ספורט.

בזמן החופשי הייתי הולכת לתנועות נוער, לקולנוע ולמסיבות שהיו בשכונה. המוסיקה ששמעתי הייתה שירי תימן, שירי קודש ושירי ארץ ישראל.

אהבה ומשפחה

פגשתי את בעלי שלמה בקריית שמונה כמורה. לאחר שנת חברות התחתנו ונולדו לנו שני ילדים לאחר מכן עברנו לגור בנתניה, אני עבדתי בבית ספר תחכמוני ושלמה עבד בבית ספר מוריה.

אחרי שלוש שנות עבודה בנתניה יצאנו לשליחות בקנדה בעיר טורונטו. השליחות הייתה מטעם הסוכנות היהודים במשרד החינוך, שהיינו בשליחות לימדנו את כל מקצועות הקודש ועברית.

חזרנו לארץ לאחר ארבע שנים בשליחות, המשכנו לעבוד באותם בתי ספר ונולד לנו בן שלישי.

הזוית האישית

יובל שלח: אני לוקחת מסבתא את הסיפורים הישנים, הזיכרונות והמשחקים המעניינים שהיו בעבר, את הדרך שלה ושל סבא כמורים ומחנכים במשרד החינוך. בנוסף אני לומדת מסבתא את דרך הכנת מאכלים טעימים מהעדה שלנו.

קישור לסיפורו של סבא שלמה: העלייה של סבא שלמה מתימן.

מילון

טורונטו
טורונטו היא העיר הגדולה ביותר בקנדה והבירה של פרובינציית אונטריו.

ציטוטים

”יצאנו לשליחות בקנדה בעיר טורונטו.השליחות הייתה מטעם הסוכנות היהודים במשרד החינוך“

הקשר הרב דורי