מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בית המקדש הכללי והאישי שלי

יהודה ואפרת במפגש בבית הספר
אפרת בכותל בתפילה לבנין המקדש
הרצון לחזות בבניין בית המקדש, קורות דוד המלך

בס"ד

"גדולים החולמים חלומות גדולים והופכים חלומות למציאות. גדולים העוסקים במעשים קטנים והופכים את המעשים לגדולים." (הרב משה צבי נריה)

שמי אפרת רפאלה איתן, החלום שלי קשור סביב הגעגועים שלי לבית המקדש שייבנה במהרה בימינו, אמן סלה. אני מאמינה שדרך חלום זה אוכל גם לבנות את בית המקדש האישי שלי ושל משפחתי.

המלכה הלני נידבה לבית המקדש מנורת נחושת שהייתה תלויה בכניסה לבית המקדש, כמו שניתן לראות בתמונה. מטרת המנורה לדעת בדיוק כל יום מתי הכהנים יאמרו קריאת שמע של שחרית. כשאלומת אור יצאה מהמנורה. יום יום והזמן שלו..

אפרת בסיור בסמוך מאד מאד לקודש הקודשים ממול למקום המקדש
אפרת בסיור בסמוך מאד מאד לקודש הקודשים ממול למקום המקדש

ממחקר שעשיתי בעבר על המלכה הלני ופעילותיה לבית המקדש, מוזכר שקברה הפך להיות שם דבר של אחד משבעת פלאי עולם. הקבר נמצא בירושלים, סמוך למשרד המשפטים בעיר העתיקה. הלני המלכה נפטרה בסביבות שנת 56 לספירה, היא הייתה מלכת חַדְיָב שבאשור (ממלכה הידועה גם כאדיאבנה Adiabene) מצפון לסהר הפורה, במאה הראשונה לספירה. היא הייתה אשתו ואחותו של המלך מונבז. בנה הוא מונבז השני. הם התגיירו בשנת 30 לספירה לערך ובמקורות היהודיים היא מוזכרת לשבח, כגיורת צדק אשר סייעה לעניי עם ישראל ותרמה תרומות שונות לבית המקדש השני. הלני המלכה גם הקימה ארמונות מפוארים בירושלים, באזור העופל בחלק הצפוני של עיר דוד של ימינו. שנזכה לביאת הגואל ולבניין אריאל קיבוץ גלויות ותחיית המתים וקץ כל הימים. ועיני כל תראינה את מלכות הק-ל במהרה בימינו אמן סלה.

 

קורות דוד המלך ממה ששמעתי וקראתי משך השנים ומהזיכרון: כ-2000 שנה לפני שהקב"ה כתב את התורה, ה' קבע את בריאתו וקיומו של משיח צדקנו. ה' רצה שהמשיח יהיה אדמוני. לכן עשיו, שהיה הבכור, היה אדמוני. יעקב אבינו הבין שעשיו אינו מתאים לעבודת ה' ולכן בערמה קנה את הבכורה וקיבל את ברכות יצחק אביו לדורי דורות. יעקב, לאחר נישואיו עם לאה, טען בפני לאה שהיא רימתה אותו. לאה ענתה ליעקב, שיעקב הבין שלא ראוי שהמשיח יצא מעשיו. וגם לאה הבינה שהמשיח יצא מיעקב ולאה. ולכן שניהם עשו לשם השם.

ישי, אביו של דוד לא התייחד עם אמו של דוד זמן רב. הדבר ציער אותה מאד. זאת ניצבת בת עדיאל. כשזקוקים לישועה והצלה אומרים את שמה רצוף 17 פעמים ומבקשים מה'. ישי פנה לשפחה וביקש ממנה לטבול ולבוא אליו. היא סיפרה זאת לאשת ישי, ניצבת בת עדיאל, והחליטו שהאישה החוקית תטבול ותבוא אליו בחושך, מבלי לדבר. וכך לא ידע שהיתה זו אשתו. לימים ראה שהיא הרה ודיבר עם ילדיו הגדולים, אך כיון שלא רצה שייפגם שמם הטוב, אם יוציא שם רע על אשתו. חיכה להולדת הילד והרחיקו מהבית שירעה את הצאן רחוק ובמקום מסוכן. ידוע שדוד שיסע את הארי והציל את הכבשה מבין שיני הארי.

כששמואל נשלח על ידי הקב"ה למשוח את בחיר ה', ישי הציג את ילדיו אך לא את דוד. שמואל שאל על בן נוסף ואז הביאו את דוד מהמרעה ושמואל משחו למשיח ה'. ה' פיצה את לאה על בכייה הרב על דאגתה שמשיח יצא מיעקב וממנה. "ועיני לאה רכות" (בראשית כט,יח).

ועל דוד נאמר: "אדמוני ויפה עיניים." בנקודה הכואבת של לאה. שם ה' פיצה אותה בעיניים של דוד. וגם יצא אדמוני. לאה הייתה הראשונה בעולם שאמרה תודה לה': "הפעם אודה את ה' על כן קראה שמו יהודה" (בראשית כט לה). ולכן לפי ברכת יעקב אבינו אנו קרואים "יהודים" על שם יהודה. והמשיח – דוד – יצא ממנו.

שמואל הנביא ראה שבית ישי אינו מתלהב מדוד ולכן בהתחלה גם שמואל לא התלהב. אבל כשראה מי הוא אכן דוד משיח צדקנו. עבד ה'. כותב ספר תהלים. אוהב הבריות. אוהב עם ישראל. אוהב ארץ ישראל. לכן שמואל הנביא היה אדריכל של ירושלים. נולד ונפטר כ"ח אייר וכל הדורות היו עולים ליום ירושלים כ"ח אייר לקבר שמואל הנביא. בן חנה ואלקנה. חנה כתבה ברכות לה' "תפילת חנה". שמואל הנביא רצה לפצות את דוד המלך על שבתחילה לא הבין את עוצמת דוד, ולכן כתב את תולדות דוד המלך ב"מגילת רות", הנקראת בחג השבועות. דוד המלך נולד ונפטר בחג השבועות. לשופט בועז ורות אשת החסד שהייתה גיורת, אבל מצאצאי לוט בן אחי אברהם אבינו. ומכאן החסד שלה.

לא יסור מלך מבית דוד. גם באפריקה וגם באנגליה המלכים טוענים שהם מבית דוד. תפילתינו לה' יתברך. שיבוא משיח צדקנו יחד עם אליהו הנביא ויצעק: "ענוים ענוים הגיע זמן גאולתכם". ונזכה לקיבוץ גלויות, ולתחיית המתים. ולקץ הימים. ועיני כל תראינה את מלכות ה' במהרה בימינו. אמן סלה.

דוד המלך קנה את חלקת השדה של גורן ארונה היבוסי עבור בית המקדש במקום שבו הייתה אהבת חינם בין האחים. הרב קוק ביקש לכתוב על מצבתו כ"ח אייר כשהגיע לירושלים ויום פטירתו ג' אלול.

במסגרת הסיור

תמונה 1

תודה ליהודה הליקמן שעוזר לי בכל המיזם הזה ככל שנצרך. שר כח יהודה, וירוו ממך נחת הוריך וכל עם ישראל. אמן סלה.

הזוית האישית

אפרת: יהודה היה לי לעזר בכל התהליך, לימד אותי להשתמש במחשב בכל המיזם הזה ככל שנצרך. ישר כח יהודה, וירוו ממך נחת הוריך וכל עם ישראל. אמן סלה.

התלמיד המתעד יהודה: נהניתי מאד לעבוד עם אפרת בתכנית הקשר הרב דורי. היה מעניין לשמוע את כל הסיפורים וללמוד מהניסיון הרב שיש לאפרת.

אפרת תרמה סיפורים נוספים למאגר המורשת, לקריאתם לחצו על הקישורים:

עם ישראל חי

נבואת דוד המלך על הפלאפון – הפלא של דורנו

מילון

המלך מונבז
מונבז השני או מונבז המלך, היה בנם של הלני המלכה ומונבז הראשון, מלך חדייב.הוא התגייר כמו אמו ואחיו הצעיר, איזטס השני. לאחר מותו של אחיו איזטס, בערך בשנת 55 לספירה, מונבז הפך למלך חדייב. תאריך מותו אינו ידוע, אך ידוע שהוא שלט כמלך בזמן המרד הגדול ברומאים (70-66 לספירה), ואף שלח סיוע למורדים היהודים נגד האימפריה הרומית.

ציטוטים

”אני מאמינה שדרך חלום זה אוכל גם לבנות את בית המקדש האישי שלי ושל משפחתי“

הקשר הרב דורי