מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אברהם חפץ – סיפור חיים שהסתיים בעצב

אברהם בחתונה שלו
אברהם כשהיה צעיר
לזכרו של אברהם

שמי רון, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה השתתפתי השנה, בחרתי לתעד את סיפורו של אברהם חפץ, בעלה של מרים השכנה שלי, אשר נפטר לפני כשנה וחצי. בעבר תיעדתי את סיפורה של מרים, במסגרת הקשר הרב דורי, ורציתי לשמח ולעודד אותה. אני רואה בה אישה מעוררת השראה ולא סתם אישה.

הוריו של אברהם עלו יחד איתו מסוריה מהעיר דמשק. הוריו של אברהם היו מייצרים ממתקים בבית בעבודת יד בסוריה, והיו מוכרים את הממתקים שהכינו בעצמם. אימא של אברהם הייתה אישה חזקה, הייתה חמה נהדרת למרים ואהובה מאוד. אבא של אברהם גם היה בן אדם אוהב וחזק. החיבור של מרים עם ההורים של אברהם היה מאוד מיוחד עם יחס של דאגה. אבא של אברהם נפטר בבית חולים ממחלת ריאות, אימא של אברהם נפטרה בגיל 92 מזקנה. אברהם נקרא על שמו של סבא שלו (אברהם).

אברהם עלה לארץ בגיל 8 יחד עם הוריו. הם ברחו מסוריה בסירה. הוריו של אברהם גרו לראשונה בישראל בתל אביב בכפר שלם בסלמה ולאחר מכן עברו לנווה צה"ל ונשארו פה. לאברהם יש סך הכל ארבעה אחים ואחות אחת. מבין כל האחים אברהם היה בקשר מאוד קרוב וטוב עם אחיו משה ז"ל.

אברהם שירת בצבא בתפקיד הנדסה קרבית והיה מאוד דואג לחיילים מסביבו במהלך השירות. היה לו חלום לעבוד באונייה למלטה (בים התיכון) והוא עשה הזאת והגשים את החלום. אברהם עבד בהרבה עבודות: חשמלאי ראשי, שכיר, בנקים ( תעודת יושר).

חלק בלתי  נפרד מאברהם היא אשתו מרים, שאהב יותר מכל דבר אחר. ההכרות של אברהם עם אשתו מרים הצנהלה כך: אברהם היה בביתו של ההורים וחבר שלו בא עם ידידה (מרים). אברהם מהרגע הראשון ידע ורצה להיות איתה והיה ניצוץ בין השניים, הם התאהבו באהבה ממבט ראשון. מרים עשתה את הצעד הראשון. היא הייתה בת הזוג הראשונה של אברהם. אברהם היה בן 25 כשהכיר את מרים והיה גדול ממנה בשלוש שנים.

לאחר שנה בגיל 26 אברהם היה כבר נשוי (הם התחתנו בתאריך 4.6.1968) והביאו ילד ראשון לאחר שנה. לאחר שש שנים הביאו ילד שני. כשנולדו הילדים והמשפחה התרחבה, אברהם הבין שצריך לעבור לדירה גדולה יותר ועברו לדירה בבת ים. אברהם התקשה לעלות הרבה במדרגות והבין שצריך לעבור לגור במקום עם קומה אחת שיקל עליו ועבר לגור בנווה צה"ל קומה ראשונה.

לאברהם ולמרים יש שלושה נכדים בגילאים 25,18 ,22.

לצערנו, אברהם סבל מדמנציה ופרקינסון והיום אברהם כבר לא איתנו אך איתנו בלב. אברהם היה איש טוב וחזק עד השנייה האחרונה.

הזוית האישית

רון: גיליתי על עצמי שאני יודעת להקשיב ולהכיל במהלך התהליך. בחרתי לתעד את סיפרו של אברהם כי הוא היה בן אדם חזק ומעורר השראה. בנוסף, מרים מאוד יקרה לליבי וראיתי כמה חשוב לה וכמה זה עשה לה טוב לדבר עליו והעלה לה חיוך, וזה היה חשוב לי לעודד אותה.

לזכרו של אברהם חפץ ז"ל

מילון

דמשק
דַּמֶּשֶׂק (בערבית: دمشق, דִמַשְׁק; בסורית: ܕܰܪܡܣܘܩ) היא בירתה של סוריה ואחת הערים העתיקות בעולם. העיר ממוקמת בדרום-מערב סוריה, מרחק לא רב מגבול ישראל, ירדן ולבנון. במדינות ערב ובסוריה עצמה קוראים לבירה הסורית גם בשם "א-שאם" (ערבית: الشام), כיוון שבאופן מסורתי הייתה בירת אזור ההשפעה ששמו בילאד א-שאם. לפי אומדן רשמי מתאריך 1 ביולי 2021 חיו בדמשק כ-2.103 מיליון בני אדם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אימא של אברהם הייתה אישה חזקה, הייתה חמה נהדרת למרים ואהובה מאוד. אבא של אברהם גם היה בן אדם אוהב וחזק“

הקשר הרב דורי