מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ההיכרות של סבא רוני יצחק

תכנית הקשר הרב דורי
מפגש תכנית הקשר הרב דורי
סבא רוני

סבא רוני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. השנה הנושא המרכז היה סיפר אהבה, אז ביקשנו מסבא דני לספר על ההכרות שלו עם סבתא.

סבא רוני מספר:

פגשתי את סבתא במושב "בית יוסף" בבית ספר. במושב בית יוסף לאבי עמנואל הייתה שם חוות סוסים ותרנגולות ושם נפגשנו. כשהחלטנו להתחתן, אני הייתי בגיל 22 וסבתא הייתה בת 20. התחתנו באולם בטבריה.

אני חושב שהנישואים שינו אותי, אחרי החתונה הרגשתי יותר מאושר כיוון שלפני כן, כאילו היה חסר משהו. רק בחתונה הפכתי לאדם שלם יותר. כעת הרווחתי גם משפחה גדולה וענפה יותר.

ההורים משני הצדדים, לא התנגדו לנישואים, הם נתנו לנו את ברכתם. אפילו נוצר קשר הדוק וטוב  בין ההורים שלנו הם היו חברים טובים. למשל: אימא של סבא דני לימדה את אימא של סבתא לבשל מרק קובה ממש טעים ואימא של סבתא לימדה את אימא של סבא דני לבשל דגים ומרק עדשים. האמהות החליפו סודות מטבח.

סבא שלמה, סבא רבא שלי, לימד את סבא רוני לצוד ולגדל סוסים, כבשים, פרות ותרנגולות ועוד הרבה חיות טובות. ולכן סבי, אבי וגם אני אוהבים הרבה מאוד חיות.

עם אבא של סבתא למדנו לצוד ולאהוב הרבה מאוד חיות ואבא של סבא לימד את אשתו עליזה. אחר כך לימד את אימא ואבא של סבתא לעשות קסמים למשל עם קלפים ולהעלים דברים ולמצוא אותם מאחורי אוזניים של אנשים.  השתמשנו בהרבה מילות קסם.

עיסוק נוסף שלו היה נהגי משאיות מכל הסוגים וגם אהבה לגידול של ירקות רבים למשל: בננות עגבניות, מלפפונים, פלפלים, תפוזים, מלונים, אבטיחים, מנגו, גזר, אבוקדו ועוד. לאבא של סבא היו בתי גידול רבים של ירקות וחממות. היה לו קושי בלהשיג ידיים עובדות ואבא של סבתא עזר לו. הם היו חברים טובים מאוד ועם הרבה כבוד זה כלפי זה.

קישור למצגת סיפור הכרות

 תמונות ממפגשי תכנית הקשר הרב דורי בכתה שלנו

 

תמונה 1
תמונה 2

הזוית האישית

סיפורו של סבא רוני יצחק תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

בית יוסף
בֵּית יוֹסֵף הוא מושב בבקעת בית שאן השייך למועצה אזורית עמק המעיינות. המושב נמצא כ-200 מטר מתחת לפני הים. המושב הוקם ביום שישי, כ"ח ניסן תרצ"ז, 9 באפריל 1937, בעצם מאורעות 1936-1939, כישוב חומה ומגדל ונקרא על שמו של יוסף אהרונוביץ'. המייסדים, ארגוני הצפון א', ב' יצאו יחד עם עוזריהם בשיירה מקיבוץ גשר אל קרקע שנרכשה על ידי הקרן הקיימת, באזור החיבור בין בקעת בית שאן ויישובי עמק הירדן

ציטוטים

”ההורים משני הצדדים, לא התנגדו לנישואים, הם נתנו לנו את ברכתם“

הקשר הרב דורי