מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא פנינה מספרת על תקופת הקורונה

אני וסבתא שלי משחקים בסלון שש בש.
סבתא מצטלמת בביתה לפני 30 שנה.
חוויות בקורונה

שמי פנינה כחלון, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דרי עם נכדי, איתי, ובחרתי לשתף אתכם בחווית השנה האחרונה שעברנו: מגפת הקורונה, ומבצע "שומר החומות".

מגפת הקורונה בישראל

"מגפת הקורונה בישראל היא חלק מהתפרצות מגפה עולמית של מחלת נגיף קורונה 2019, שנגרם מנגיף מזן SARS-CoV-2. החולה המאומת הראשון בישראל נרשם ב-27 בפברואר 2020".(ויקיפדיה)

בזמן מגפת הקורונה הייתי לבד בבית. היה לי מאוד משעמם ובאמת קשה להיות לבד בזמן הקורונה, כשבקושי אפשר לצאת מהבית, לכן הלכתי לביתה של בתי שהיא אימא של אתי ונשארתי אצלם רוב הזמן. מאוד נהניתי להיות בחברת הנכדים וזה הקל עלי לעבור את התקופה הקשה של הקורונה.

כמובן שגם התחסנתי, כדי לא לקחת סיכונים מיותרים, ובחלק מהזמן גם קצת עבדתי, כדי לראות אנשים ולהרגיש רצויה ושאני יכולה לתרום למען החברה. ושאר שעות הפנאי נהנתי מהנכדים.

 אני ואיתי משחקים שש-בש

תמונה 1

מבצע שומר החומות

בזמן שנורו טילים מעזה לעבר ישראל, זה תפס אותי בזמן הכנסת ספר תורה לבית הכנסת. בתום התהלוכה התחילה אזעקה לא היה שם ממ"ד או מרחב מוגן ואני נבהלתי מאוד, אז התכופפנו ומצאנו מחסה מתחת לשולחנות והתפללנו שזה יעבור ללא פגע. ליזי שהיא הבת שלי ואימא של איתי התקשרה אלי וביקשה אותי לבוא מיד אליהם ולא ללכת הביתה, כדי שאני לא יהיה לבד בבית וכך נשארתי אצלם שלושה ימים עד שוך הסערה.

פעילות חשובה שעזרה לי ולרבים אחרים בישראל, לעבור תקופה תקופה זו, תכנית טלווזיה של אברי גלעד. בכל יום בשעה 8:30 בבוקר,  יש עדיין פעילות ספורט עם המנחה אברי גלעד, צפיתי בטלוויזיה ועשיתי בכל בוקר את התרגילים יחד עם עוד מאות אנשים שנכנסו וצפו בטלווזיה או בזום.

אני מתנדבת פעם בשבוע ועוזרת בחנות יד שנייה, ששייכת לעיריית הרצליה. בחנות זו אנו מוכרים כל מני בגדים ומוצרים יד שנייה, שאנשים מביאים אלינו. בכסף שנאסף ממכירת מוצרי חנות זו משתמשים לתרומות ולהכנת חבילות מזון לאנשים נזקקים.

הזוית האישית

סבתא פנינה: מאוד נהנתי מהתוכנית, רק חבל שהפגישות עם הסבים והסבתות האחרים היו מרחוק. הם היו רחוקים אחד מהשני כל כך  והייתי רוצה להיפגש שוב עם כל הסבים והסבתות ולהעביר חוויות בנינו. שתהיה שנת בריאות והצלחה ובשורות טובות.

איתי: התכנית הזאת הייתה מאוד מעניינת וגיליתי הרבה דברים על סבתא שלי ובאמת ראיתי שאני מדבר איתה יותר ורואה שבאמת היא אוהבת לעשות פעילויות ולדבר איתי. אני מאחל שזה רק ימשיך והכל יהיה טוב.

מילון

מבצע שומרי החומה
מבצע שומר החומות היה מבצע צבאי רחב-היקף של צה"ל ברצועת עזה, שהחל ביום ירושלים, כ"ח באייר ה'תשפ"א, 10 במאי 2021, לאחר שארגוני הטרור הפלסטינים בהובלת חמאס החלו בירי רקטות מסיבי לעבר אזור ירושלים ובהמשך גם למרכז הארץ, עקב המהומות בישראל ברמדאן 2021. המבצע נמשך עד להפסקת האש שנכנסה לתוקפה ב-21 במאי, בשעה 02:00 בלילה. ארגונים פלסטיניים כינו את האירוע בערבית: معركة سيف القدس; בתעתיק: מַעְרַכַּת סָיְף אלְ-קֻדְס, "קרב חֶרֶב ירושלים".

ציטוטים

”שתהיה שנת בריאות והצלחה ובשורות טובות.“

הקשר הרב דורי