מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המסע של סבא מיכאל

יהל עם אבא וסבא מיכאל
סבא מיכאל - בילדותו
סבא מיכאל נולד בהודו, עלה לארץ ושירת בצבא ובמשטרה.

סבא נולד בשנת 1957בהודו. בעיר מומבאי שהיא העיר הגדולה בהודו והשנייה בגודלה בעולם. סבא עלה לארץ בשנת 1970, למד בפנימית יוהנה ז'בוטינסקי ושירת בחטיבת הנח"ל המוצנח. סבא שירת 35 שנה במשטרת ישראל.

לפני 60 שנה נולדתי בהודו להורי אליזבט ויוסף קורולקר שני מבין שלושת ילדיהם. בצעירותי נשלחתי ללמוד בבית הספר הנוצרי סנט פאול. בסביבה בה גדלתי גרו ביחד יהודים הינדים ומוסלמים ללא מריבות ומחלוקות. בבית אבי שמרנו על הדת היהודית. אבי וסבי הניחו תפילין בשלב מסוים החלטנו לעלות לישראל והתחלנו ללמוד עברית בהודו.

עלייה לארץ

בשנת 1970 אכן עלינו לישראל. שלבי הקליטה לא היו קלים וחווינו קשים חברתיים וכללים מתוך כך נשלחנו אחי ואני לפנימייה יוהנה זבוטינסקי. אני למדתי במגמה חקלאית ויצאנו פעם בשלושה שבועות הפרידה מהבית בעיקר מאמי לא קלים עבורי אך במשך הזמן הסתגלנו כולנו למנטליות הישראלית. בשנה רביעית בפנימייה התחלנו להתגבש לגרעין בשם אסא.

שירות צבאי

בשנת 1975  התגייסתי לצה"ל במסגרת הנחל עם חברי בפנימייה היינו מאוד מגובשים וידענו שנהיה יחד בכל מצב במסגרת הנחל הייתי הגדוד 50 בפיקודו של בוגי יעלון ויצאתי לקורס מכים. החוויה הייתה מאתגרת. ובמקרה התגייסתי למשטרה.

שירות במשטרה

במסגרת השירות במשטרה במשך 35 שנה עשיתי תפקידים מעניינים במהלכם התחתנתי עם פלורה ונולדו שלושת ילדי כיום אני סבא לנכדי ומורה ליוגה. בזמני החופשי הפנסיונר של המשטרה ומטייל בארץ ובעולם ומצלם את החוויתי ויופי העולמי וארצי. היום אני חי ביחד עם בת זוגי דגנית. שמח בחלקי ומודה לבורא העולם על כל מה שקבלתי בחיים. בלימודי היוגה שלי יש לי מורים טובים שמאירים לי את הדרך רונן אודי ושיבוגי היקרים. לעתיד אני מאחל לעצמי להמשיך לעסוק ביוגה כל יום כדרך חיים להמשיך לטייל בעולם ובארץ וליהנות  ממשפחתי היקרה ולהיות אדם טוב יותר.

שנת גיוס למשטרה 1979 ב- 21 לינואר

שנת סיום 2013

בשנת 1978 סיימתי את הצבא וחיפשתי עבודה ויום אחד חבר שלי דני ביקש שאני יתלווה אליו לגיוס למשטרה ומפקד שלו ביקש ממני האם אני מעונין להצטרף למשטרת ישראל ועניתי בחיוב ואחרי חודש הצטרפתי למשטרה אחרי שעברתי את המבחנים. במשטרה עשיתי מגוון תפקידים כבלש , חוקר. בימים הראשונים במשטרה היו ימים קשים כי ברחו מבית הסוהר מכלא רמלה. אסירים מסוכנים מאוד ואני יחד עם שוטרים חפשנו אותם ימים ולילות ואחרי חודש תפסנו את האסירים שהם מסתתרים בכל מיני מקומות מסתורים. בהמשך הוכשרתי להיות בלש וחוקר ברחובות. 15 שנים עבדתי ברחובות והסביבה כולל גדרה. במשטרה תמיד היו סיפורים מעניינים ולפעמים מצחיקים יום אחד מצאנו רכוש גנוב בבית הקברות ברחובות והחלטנו להסתתר ולתפוס את הגנבים נשארנו כמה ימים בבית הקברות עד שלילה אחד הגיעו שני אנשים לקחת את הרכוש הגנוב. הגנבים הרימו את הרכוש ואז צעקנו עצור הם צעקו שמע ישראל ואנחנו אמרנו להם לא משטרת ישראל ועצרנו את הגנבים. בהמשך פענחתי המון פרשיות חשובות הכולל רציחות גניבות סחיטות ועוד.

איך הגעת להיות מורה ליוגה?

התחלתי ביוגה לפני 20 שנה זה היה שקבלתי שיעור פעם בשבוע. בהמשך התחלתי להתעמק וראיתי שאני מתקדם יפה ביוגה. יוגה היא שם כולל לשיטות המתחילות בנקודות מוצא שונות ומטרתן היא לזכות בהכרה עצמית מושלמת. משמעות המילה יוגה בססנסקריט [שפת עתיקה בהודו] הינה להתאחד או להתחבר. כל פעולה שאנו מבצעים בהתרכזות מלאה, בין אם היא חומרית ובין אם היא רוחנית, מובילה למצב הנקרא יוגה. ביוגה יש 84,000 תנוחות הם נקראות  אסאנות מתוכם בין עשרים לשלושים וחשיבות אשר עוזרות לחזק את הגוף ואת הנפש גם לילדים היוגה עוזרת. בהמשך אני עברתי הכשרה להיות מורה ליוגה ואני עוזר לאנשים להתחזק ולהתרכז טוב יותר ולהיות אנשים טובים יותר.

מילון

סנסקריט
שפה הודית-אירית

ציטוטים

”יוגה היא שם כולל לשיטות המתחילות בנקודות מוצא שונות ומטרתן היא לזכות בהכרה עצמית מושלמת“

הקשר הרב דורי