מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

50 שנות אהבה

אני וסבתי ביום הולדת של אחי
תמונה של סבי וסבתי בחתונתם
סיפורם ההיכרות של איציק ורחל לוי

סבא איציק לוי מספר:

"ההורים שלי גרו בטורקיה כשהם היו ילדים, אבא שלי הכיר את אימא שלי בבית הספר החקלאי כדורי, היא עלתה איתו על אותה רכבת מטורקיה.

אבא שלי היה קצין מוערך מאוד במשטרה ויצא לפנסיה, תמיד היה לו סיפורים מעניינים לספר והוא תמיד היה זוכר את ימי ההולדת של כולנו מבלי לפספס אף אחד".

שמי אורי סיביליה תעדתי את סיפור היכרותם של סבא וסבתא 

"הכל התחיל בשנת 1972 כשסבא שלי היה חייל בצבא, וסבתי הייתה תלמידת תיכון.

יום אחד, אחותו של סבי אמרה לו: "אני רוצה להכיר לך את אחותו של חבר שלי". בהתחלה סבא שלי היה קצת ביישן, אבל בסופו של דבר הוא הסכים. באותו הערב הוא יצא לפגוש את סבתא שלי במועדון שנקרא בית החייל. כשסבא שלי הגיע למועדון הוא ראה את סבתי וחשב לעצמו: "מה? הבחורה הזו תרצה לצאת איתי?" היא הייתה מאוד יפה. במהלך הפגישה ביניהם, סבי וסבתי דיברו, הכירו, רקדו מעט ונפרדו מאוחר יותר.

לאחר מכן, סבי שאל את אחותו איך סבתא שלי חשבה, וסבתא שלי הייתה כרגע בבחינות בגרות ולא רצתה זוגיות כרגע. עם זאת, סבי חשב שזאת לא הסיבה, אלא בגלל שהיא לא רצתה להמשיך להיות איתו. כעבור מספר חודשים, ביום שישי בערב, נשמעה דפיקה בדלת של סבי, וסבתי עמדה מולו, והוא כמעט התעלף, ומאז אותו יום מערכת היחסים ביניהם החלה לפרוח.

כשסבי שאל את סבתי, "מה הביקור הזה שהגעת אלי" היא השיבה שהיא באה לבקר אותו ואת הוריו. מכאן ואילך הקשר בין סבי וסבתי התחזק והמשיך לצמוח. לאחר שנה נפגשו הוריהם, והתברר שהורי של סבי וסבתי היו שכנים במולדתם בעיר איסטנבול שבטורקיה. סבא וסבתא שלי התחתנו שנה אחרי והתחתנו גם אחות של סבא שלי ואח של סבתי התחתנו.

היום, סבא וסבתא שלי חוגגים 50 שנות נישואים מאושרים והולידו שלושה ילדים.

ביום נישואיהם

תמונה 1

הזוית האישית

אורי סביליה: אני ממש נהניתי לשמוע את סבא שלי מספר על איך הם הכירו. אהבתי את הסיפור שלו ואני חושב שהוא היה מעניין.

סבא איציק: נהניתי לספר על אבי נהניתי מאוד ולהעביר את המורשה לנכדי היקר אורי ושמחתי מאוד להעביר את הסיפור על חיי האישיים שיכולתי לשתף לכל האנשים שחוו החוויה שעברנו אני ואשתי.

מילון

בית החייל
רשת בתי הארחה לחיילים , מאילת בדרום ועד קריית שמונה בצפון.

ציטוטים

”הציטוט האהוב עלי היה "מה? הבחורה הזו תרצה לצאת איתי?" הוא לא חשב שהיא תרצה להיות איתו והיום והוא בעלה.“

הקשר הרב דורי