מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תרומתו של סבא אריה לביטחון המדינה

סבא אריה והנכדה נועה
אריה בר לב מקבל את פרס קפלן
תולדות חייו של סבא אריה בר לב

75שנותיי…ציוני דרך….       
23.11.1934  יום הולדת של  ליאון דוידסון, בנם של מרציל ורחל, בעיר בראילה על גדות נהר הדנובה שברומניה. 1940  פטירתו של מרצל דוידסון מסרטן הכבד.
1945 נישואי רחל דוידסון לפסח סקורצירו.
1951 עליית משפחת סקורצירו עם האנייה "טרנסילבניה" לארץ ישראל והתמקמותם במחנה עולים "עתלית".
 
 "קום והתהלך בארץ"
…כאשר הגעתי לארץ התגוררתי במעברה (מעברת ג'ליל שבהרצליה) לאחר מכן בשכונה נוה עמל שבהרצליה שם הכרתי מספר רב של חברים והתחלנו להתהלך וללמוד דברים על הארץ…
 
השירות בצה"ל
בשנת 1953 התגייסתי לנח"ל ולאחר שירות של שנתיים, התנדבתי בשנת 1955 לצוות קרקע בבית הספר הטכני של חייל האוויר בחיפה, לקורס מכונאים מנועי סילון של מטוס. בגמר הקורס עברתי לבסיס חייל האוויר בחצור להפעלת טייסת מטוסי מוסקיטו. בהמשך  שרתתי במספר תפקידים בכירים בחייל האוויר כגון: קצין מוסך, קצין טכני של טייסת מטוסי קרב (טייסת מטוסי אורגן), מפקד יחידת קישור של חיל האוויר 231 בתעשייה האווירית  ומפקד טייסת תחזוקה בבח"א 27 (מחנה לוד).
 
הנישואים לנעמי
…הכל החל בשנת 1959 כאשר שרתתי כקצין מוסך מטוסי אורגן, פנה אליי אחד מחיילי בשם ינקלה לאפר ושאל אותי אם אני רוצה להכיר בחורה נחמדה, שמשרתת כפקידת מבצעים בטייסת סופרמיסטר. תשובתי הייתה חיובית וכך לאחר שנה החלטנו להינשא זה לזו…החתונה נערכה בתאריך: 12.12.1960 באולם "לורנס" בתל-אביב.
 
בשנת 1962 יצאתי לבדי בשליחות חייל האוויר ל"שאטו -דן" שבעמק הלואר שבצרפת, בכדי להכין 15 מטוסי קרב מסוג אורגן במטרה להעבירם לישראל…בשיתוף חיל האוויר הצרפתי המשימה בוצעה בהצלחה!!! בשנת 1964 חזרתי ל "שאטו -דן"  עם שלושים טכנאים וטייסים במטרה להכין ולהעביר עוד 27 מטוסי אורגן למדינת ישראל. 
גם משימה זו בוצעה בהצלחה רבה!!!
 
קבלת פרס קפלן
בשנת 1968 בהתאם לבקשת תעשייה האווירית השתחררתי מחיל  האוויר ועברתי למנהלת פיתוח מטוס קרב ראשון של מדינת ישראל מטוס "הנשר". לאחר מכן נשלחתי על ידי מנהלת הפרויקט יחד עם עוד שלושה אנשים למפעלי מרסל דסו בצרפת על מנת ללמוד את ייצור מטוס מיראז' 5.
 
בשנת 1975 קיבלתי את פרס קפלן ושותף לקבלת פרס ביטחון ישראל לייצור מטוס הכפיר (פיתוח של מטוס הנשר). בשנת 1977 התבקשתי להעביר ולהציג את פאר תוצרת התעשייה האווירית בסלון האווירי בפריז את מטוס הכפיר. הייתי נציג התעשייה האווירית במרכז יבשת אמריקה ואחראי על כל האזור מבליס עד פנמה כולל הרפובליקה הדומיניקאנית, ג'מייקה, האיטי, ונצואלה, קולומביה ואקוודור …
 
לאחר 3 שנות שהות במקסיקו התבקשתי לצאת בראש משלחת להפעלת טייסת מטוסי קרב כפיר באקוודור.  בשנת 1993 יצאתי לגמלאות לאחר 25 שנות עבודה בתעשייה האווירית,
כאשר התפקיד האחרון שביצעתי היה ראש מנהל אבטחת איכות וכושר אווירי של החטיבה לייצור כלי טייס. 
 
לאחר יציאתי לגמלאות ניהלתי חברת בת של חברת "בירו-ווריטס" בארץ. חברת "בירו-ווריטס" זו חברה צרפתית שנוסדה בשנת 1828 בתחום הים והתפתחה עם הזמן גם בתחום האווירונאוטיקה והחלל. עבדתי בחברה זו במשך 9 שנים עד שנת 1993 כמנכ"ל של  חברת בת של בירו-ווריטס בישראל  בשם "סורבאיר". השירותים שנתתי היו מאוד מגוונים ובעליי טכנולוגיה מתקדמת בעיקר לייצור ותחזוקת  כלי הטייס. במסגרת חברת סורבאיר נתתי שירותים לחברות בישראל כגון: תעשייה אווירית, תעופה אזרחית (ישראלית),  מפעל אלביט, רפאל ועוד.
 
בשנת 1993 פתחתי את חברת ניהול איכות שנתנה שירותים בתחום התעופה והחלל. במשך תשע שנים בהיותי מנכ"ל חברת סורבאיר התנדבתי למשמר האזרחי פעמייםשלוש בשבוע, בתפקידים מגוונים וביצעתי את תפקידיי במסירות ובאחריות מלאה! בשנת 2008 התנדבתי ל"יד שרה" בתפקיד מנהל בית המלאכה (ביד שרה ברעננה). אני עוסק בהשמשת 18 מוצרים המסופקים לנזקקים.
 
משוב של סבא אריה
"מאוד  נהניתי בעשיית העבודה ומההזדמנות שניתנה לי לשתף את נועה בעברי ובחוויותיי. היה מהנה ומאתגר! משוב של נועה
"מאוד נהניתי בהכנת העבודה,  תמיד סבא היה מביא לי בקבוק מים וחטיף שוקולד. הייתי זוללת  ואז היינו מכינים את העבודה.. מאוד נהניתי לעבוד עם סבא ולהפתעתי למדתי עליו הרבה דברים שלא ידעתי! כאשר אני מראה את המצגת לחברות אני מתגאה בסבא ואני יודעת שסבא כזה יש רק אחד!!"
 
 2010 , מובילת תכנית קשר רב דורי,
אילת שחק

מילון

יד שרה
יד שרה היא מעמותות ההתנדבות (מלכ"ר) הגדולות בישראל. היא מעניקה מגוון שירותים לאנשים עם לקויות ומחלות במטרה לצמצם את השפעת לקויותיהם ומחלותיהם על תפקודם ועצמאותם. יד שרה פועלת כדי לאפשר לכל אדם להמשיך באורח החיים שהוא בחר בו, בביתו עם משפחתו וקהילתו ולא להיאלץ לעבור למוסד סיעודי, כי היא משוכנעת שהשארתו של החולה והאדם בעל הלקות בסביבתו הטבעית חשובה לשיפור התפקוד ולהחלמה פיזית ונפשית לפרט עצמו וחשובה גם מבחינה תרבותית וכלכלית לחברה ולמדינה.

ציטוטים

”במשך תשע שנים בהיותי מנכ"ל חברת סורבאיר התנדבתי למשמר האזרחי פעמייםשלוש בשבוע“

”בשנת 1975 קיבלתי את פרס קפלן ושותף לקבלת פרס ביטחון ישראל לייצור מטוס הכפיר“

הקשר הרב דורי