מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות הילדות של סבתא דורית שמש

רואה לראשונה את נכדתי לאחר שנולדה
אמי ואני בים
ציוני דרך מרכזיים בחייה של סבתא

שלום, שמי הוא דורית שמש, נולדתי בשנת 1961 לפני 62 שנים. במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה אני משתתפת השנה, אני מתעדת סיפור מחיי ומנציחה אותו במאגר המורשת.

בילדותי, כשהייתי בערך בכיתה ב', עדיין לא הייתה טלוויזיה לאף אחד. זכור לי ששכן אחד קנה טלוויזיה וכל ילדי השכונה היו באים אליו כדי לצפות בטלוויזיה ואחר כך לאט לאט התחילו לקנות השכנים לקנות טלוויזיות, עד שלכולם רכשו. כמו כן, לא הייתה מכונות כביסה. זכור לי שאימא שלי הייתה לוקחת דוד גדול שעשוי מברזל והייתה מרתיחה את הבגדים על הגז.

גרתי בקומה ראשונה בדירת חדר עם אמי, סבתי גרה מתחתינו בקומת קרקע באותו הבניין, דודתי גרה באותו בניין בקומת קרקע. בנוסף הייתי ישנה אצל סבתי לעיתים קרובות כי אמי עבדה. היו לסבתא שלי שתי מיטות, מיטה אחת לה ומיטה אחת לי. כשהייתי בכיתה ד', התחפשתי לחייל יווני, זו הייתה תחפושת מסלוניקי, התחפושת שהכי אהבתי: לבשתי חולצה ארוכה בצבע לבן, חצאית לבנה קצרה, גרביים ארוכות לבנות וכובע של חייל יווני, הכול מיובא מיוון.

כשהייתי בתיכון, בכיתה י"א בערך, למדתי הנהלת חשבונות בבית ספר רוטשילד שנמצא בתל אביב, זכור לי שכשהיינו מסיימים את הלימודים היינו כולם הולכים רגלית לים. כשהייתי בכיתה י"ב היינו במכינה של שלושה ימים, ושם לראשונה לימדו אותנו לירות ברובה M16.

כשהייתי בת 18 התחתנתי ולא הלכתי לצבא. בגיל 19 נולדו לי שלושה ילדים, כשילדתי הקטנה הייתה בת שנה, עברנו לחיות בארצות הברית עקב עבודתו של בעלי, התגוררנו שם כשנתיים, חזרנו לארץ לשנה, לאחר שנה חזרנו שוב לארצות הברית לעוד שנתיים, שם היינו כמה משפחות עם ילדים. טסנו לחופשות, החופשה הכי יפה הייתה בפסח לפלורידה בדיסניוורלד, שם הילדים מאוד נהנו. חזרנו לישראל וקנינו בית בהרצליה, שם התגוררנו כעשרים שנה.

כשהבת הקטנה הייתה בכיתה ב' יצאתי לעבוד כסייעת בגן ילדים, שם עבדתי 18 שנים, עד לסגירת הגן. כיום אני נמצאת עם הנכדים שלי כל יום; אני מבשלת להם, לוקחת אותם לחוגים ומבלה איתם כל יום.

הזוית האישית

סבתא דורית ורום: היה לנו ממש מהנה לעבוד ביחד!

מילון

"להיות אדם"
להיות אדם ישר והגון בחיים.

דיסניוורלד
ולט דיסני וורלד ריזורט (באנגלית: Walt Disney World Resort) ובקיצור הנפוץ דיסניוורלד, הוא קומפלקס בידור ונופש הממוקם בביי לייק ולייק בואנה ויסטה, פלורידה, ארצות הברית ליד הערים אורלנדו וקיסימי. השטח מתפרש על פני יותר מ-112,000 דונם, כאשר רק חצי ממנו בשימוש וניתן להקבלה בגודל של 80% מהשטח השיפוטי של ירושלים או גדול כמעט פי 2 משטחה של מנהטן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשהייתי בכיתה ד' התחפשתי לחייל יווני, זו הייתה תחפושת מסלוניקי, התחפושת שהכי אהבתי, הכול בה היה מיובא מיוון“

הקשר הרב דורי