מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מבריסל אל ישראל – ג'יג'י הרפז

אלון ואני בגינה בביתי
אני במוזיאון עתיקות בקהיר
ציוני דרך מרכזיים בחייה של סבתא ג'יג'י

שמי ג'יג'י, על שם סבתא שלי שקראו לה גולדה, שם המשפחה הרפז (בעבר גולדברג). נולדתי בשם ג'ילברט יוזפוויץ. נולדתי בבריסל, בלגיה בשביעי לנובמבר 1945. אני בת יחידה. אני לא מכירה משהו  אחר, לכן מרגישה שזה טבעי.

ילדותי 

גדלתי בבריסל, בלגיה. אני זוכרת שבתור ילדה נסעתי פעם ראשונה עם ההורים שלי לאיטליה. זו הייתה חוויה יוצאת דופן שעד היום אני זוכרת אותה היטב. גרנו 4 נפשות בבית גדול עשוי מלבנים שבו היו הרבה  חדרים. המרחב הציבורי היה פארק גדול שבו עצי ערמונים.

חפץ ילדות משמעותי הוא פטיפון שקיבלתי מההורים שלי. הסיפור מאחורי החפץ זה אהבה למוסיקה ושירים. התחביבים שלי היו ריקוד בלט, פסנתר וקריאה. בתור ילדה אהבתי לאכול צ'יפס, דגים וסטייק. למדתי שש שפות ואהבתי לשחק דמקה. שירים שאני זוכרת מהילדות הם שירים בצרפתית, לצערי, אני לא זוכרת את שמות המבצעים. היום אני לא נוהגת לשיר את השירים האלה. כשהילדים שלי היו קטנים הייתי שרה להם את השירים, היום אני לא זוכרת את המילים.

למדתי באותו בית ספר מגן עד לתיכון. האירועים הכי משמחים שאני זוכרת הם מסיבות עם חברים, נסיעות וכו'. הייתי בתנועת נוער ומחנה קיץ.

תפקידים ומקומות עבודה

לימדתי צרפתית בשגרירות צרפת ובבית ספר אמריקאי. רכשתי את המקצוע בארץ. לימדתי במשך שלוש שנים ועברתי למקצוע אחר.

עלייה לארץ

נולדתי בבריסל שבבלגיה, עליתי לארץ בשנת 1968. הייתי בת 21, עליתי לבד, נקלטתי והתאקלמתי במהירות ובקלות.

 לא שירתי בצבא, חוויתי כל מלחמה מששת הימים ועד עכשיו. עד כה נסעתי להרבה מדינות והרבה מהביקורים היו לנופש. תחביבי הוא ציור.

הקמת המשפחה

הכרתי את בעלי בחופשה בישראל, התחתנו בשנת 1966 בבלגיה, הייתי בת עשרים. לא הייתה מסיבת טרום חתונה, יש לי תמונות מהחתונה. כשהילד הראשון נולד הייתי בת 25 וכאשר נולד הילד השני הייתי בת 30. יש לי שני בנים וארבעה נכדים, אני נפגשת איתם כל שבוע.

לימודים ועיסוקים

עם עלייתי לארץ בשנת 1968, הקמתי עסק לתכשיטים. למדתי אצל מאסטר בספרות צרפתית ואנגלית. הייתי רוצה ללמוד מצרית קדומה ופעם רציתי ללמוד גיאופוליטיקה. לימודים זה חשוב מאוד.

מנהגים היום

סדר היום שלי מורכב מפגישות ופעילויות, וכמובן בימי רביעי לבוא לבית הספר של הנכד שלי לתכנית הקשר הרב דורי.

הזוית האישית

אלון הנכד המתעד: למדתי הרבה על סבתא שלי וזה היה מעניין ומהנה.

סבתא ג'יג'י: המפגשים בימי רביעי עם אלון בבית ספרו הפכו להיות חוויה מדהימה של לימוד הדדי.

מילון

ערמונים
עַרְמוֹן הוא מין עץ נשיר בעל פרי אכיל שמוצאו מדרום אירופה וטורקיה. הערמון האכיל הוא עץ גדול מידות, היכול להגיע לגובה של 20–25 מטרים וגזעו יכול להגיע לקוטר של שני מטרים. פרי הערמון הוא אגוז המוגן על ידי קליפה קשיחה בעלת צבע חום נאה-מבריק, הנפתחת בהדרגה לפי הבשלת הפרי. השלמת ההבשלה מתרחשת באמצע חודש אוקטובר. פרי הערמון האכיל דרך הכנה מפורסמת היא קליית הערמונים באש. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עליתי לארץ בשנת 1968. הייתי בת 21, עליתי לבד, נקלטתי והתאקלמתי במהירות ובקלות“

הקשר הרב דורי