מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תקופת הילדות של סבתא נעמי משתה

תמונה של סבתא עם הנכדים
תמונה של סבתא בחתונה של אחותה הגדולה
התגברות על קשיים יחד עם האחים

שמי נעמי משתה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי יהונתן, יחד אנו מתעדים סיפור מחיי במאגר המורשת של התכנית.

גדלתי בירושלים בשכנת קטמון, ברחוב בר יוחאי. למדתי בבית הספר 'בנות יעקב' בשכונה ולאחר מכן גרנו ברחוב הנביאים בירושלים. כשהייתי קטנה, הייתי משחקת עם חברות בעיקר במשחקים ברחוב כמו:קלאס, קפיצות בחבל, חמש אבנים ומחבואים. היו לי הרבה חברות שהיו בעיקר שכנות בנות גילי. כמו כן חשוב לספר שבגלל שהיינו הרבה אחים ואחיות (12 אחים ואחיות) הינו משחקים המון ביחד.

סבתא בחתונת אחותה

תמונה 1

כשהייתי בת חמש וחצי אבא שלי נפטר בפתאומיות, כנראה מהתקף לב. בתקופה הזו הרפואה לא הייתה מתקדמת כמו היום ולא ידעו איך לטפל, עוד לא הייתה התקדמות טכנולוגיות ברפואה. כשאבא שלי נפטר זה השפיע על כל המשפחה וגרם לכך שכל האחים והאחיות היו עוזרים לאימא שלי בגידול הילדים, בקניות, בעבודות הבית ובפרנסה. אחיי הגדולים היו יוצאים לעבוד ומביאים את הכסף לאימא שלי כדי שתוכל לקנות מצרכים לבית, לבישול. גם אנחנו הילדים הינו עוזרים וכל אח גדול היה מגדל את הח שקטן ממנו ודואג לו. כך למדנו ערבות ועזרה הדדית.

הזוית האישית

נעמי: אני כסבתא של יהונתן רוצה לומר שתוכנית הקשר הרב דורי חיזקה בינינו את הקשר ואני מאוד נהנית לראות את הנכד שלי שגדל והתבגר במהירות. הוא ממש כמו חבר ואדם בוגר שאפשר לנהל איתו שיחה, להנות ממנו וללמוד ממנו המון. אני נהנית מהביחד שלנו ולומדת להכיר את יהונתן יותר ויותר.

יהונתן הנכד המתעד: למדתי על סבתא דברים שלא ידעתי עליה ואני לא חושב שהיינו מדברים עליהם בלי תכנית הקשר הרב דורי. אני נהנה ושמח שבחרתי בסבתא ללוות אותי בתכנית הקשר הרב דורי, סבתא מספרת הכל ומשתפת איתי פעולה, ואנחנו מאוד נהנים לעשות זאת יחד. מהסיפור של סבתא למדתי שגם שקשה צריך להמשיך בחיים: ברגע קשה כשאבא של סבתא נפטר בפתאומיות, היא לא התייאשה והמשיכה בחיים יחד עם האחים שלה ואימא שלה.

סבתא עם כל הנכדים שלה

תמונה 2

מילון

קטמון (שכונה בירושלים)
קטמון (או גונן בשמה העברי הרשמי) היא שכונה בדרום-מרכז ירושלים. בקרב ירושלמים מקובל גם לכנותה קטמון הישנה, להבדילה מרצף שכונות הלוויין שלה "הקטמונים" (או "גוננים" - גונן א'-ט') שנבנו בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 מדרום-מערב לקטמון ההיסטורית. בתיה הראשונים של השכונה הוקמו סמוך למנזר סן סימון, והיא נבדלת מן "הקטמונים" היסטורית, אדריכלית וסוציו-אקונומית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”גם אנחנו הילדים עזרנו לבית וכל אח גדול היה מגדל את האח הקטן ממנו ודואג לו“

הקשר הרב דורי