מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תפקיד שבזכותו סבא נשאר בחיים

אני וסבא שלי
סבא שלי מדריך בפיאנרי (צופים רוסים)
רגע מפחיד בחיי

לסבא שלי קוראים רמבם. הוא נולד בברית המועצות לשעבר (ברוסיה) בעיר דרבנט. בשנת 1995, עלה לארץ. במשפחה שלו היו 6 אחים ו-3 אחיות. סבא שלי היה הצעיר מכולם. אבא שלו נפטר כשסבא היה קטן והמשפחה חייה בעוני.

סבא שלי סיים כיתה י', והתגייס לצבא האדום. במהלך השירות הצבאי שלו, היה אחראי על מסמכים חשובים וסודיים של הצבא האדום. רק לסבא שלי הייתה גישה למסמכים האלו. באחד הימים, שלחו את סבא שלי יחד עם עוד שבעה חברים מהפלוגה בה שירתו, לנקות שטח של מתקן משגר רקטות. הם התחילו לבצע את המשימה ובזמן הזה, אחד המפקחים הזדקק בדחיפות לאחד המסמכים שסבא שלי היה אחראי עליהם. סבא נדרש לחזור ליחידה שלו. בזמן הזה הרקטה התפוצצה וכל החברים של סבא נהרגו. לאחר מכן, התברר שממיכל הרקטה היו צריכים לרוקן את הדלק, אך לא עשו זאת על מנת לחסוך בזמן.

זה גרם למוות מיותר של שבעה חיילים צעירים. אך בזכות תפקידו החשוב של סבא שלי הוא נשאר בחיים.

הזוית האישית

דניאל: לי היה מעניין ומהנה לשמוע את הסיפורים של סבא שלי ולכתוב אותם. סבא שלי: היה נורא נחמד לספר את הסיפורים שלי. ולראות שהנכד שלי מתעניין בסיפורים.

מילון

משגר רקטות
משגר רקטות הוא מתקן שנועד לשגר רקטות. לרקטה אין מערכת ניווט והנחיה, ולכן מסלול הרקטה נקבע לפי זוויות ההגבהה והצידוד של המשגר בעת השיגור וכן מושפע מעוצמת המנוע, נתוני מטאורולוגיה ועוד

ציטוטים

”אני מאמין גדול במזל, ושמתי לב שככל שאני עובד קשה יותר, יש לי יותר מזל.(תומס ג'פרסון)“

הקשר הרב דורי