מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תמצית חיי משפחה בפסל

אני ועפרי
דינה בת 40
מאפריקה לרעננה עם מסר לעצמאות נשית.

שמי דינה גל אור, נולדתי בתל אביב ערב מלחמת העצמאות, להורים לוחמים בני דור הפלמ"ח. אמי ילידת הארץ הייתה לוחמת בהגנה, ואבי יליד גרמניה היה לוחם באצ"ל. גדלתי בכפר שמריהו כשאבי היה מבוני הכפר, וגם לימים נשיא בני ברית באזור המרכז.

כשהייתי סטודנטית נישאתי לסבא של עופרי משה גלר עורך דין, שהיה לוחם וזכה לצל"ש במלחמת ששת הימים. כמו כן משה הסבא הביא לארץ את רעיון גידול התנינים, וכך הוקמה 'חמת גדר'.

נתבקשתי להביא חפץ אישי עם סיפור על משפחתנו. בין כל החפצים ודברי האמנות שבביתי, בחרתי להביא פסל של אישה, המסמל את הכוח הנשי העובר מדור לדור במשפחתנו.

כשניר, אביך ניר היה בן שנתיים ימים, טסנו לשליחות בת 3 שנים בדרום אפריקה, מטעם שגרירות ישראל. אמי, סבתא רבא שלך, בחרה לתת לי את החפץ כשחזרנו משליחות מטעם שגרירות ישראל בדרום אפריקה. אביך ניר היה אז בן 5 בלבד כשחזרנו ועברנו לגור ברעננה. לסבתא רבא לוסי, הייתה אז חנות לכלים ולדברי אמנות, והיא בחרה להביא לי את פסל האישה היפיפה הזה, עם כניסתנו לגור בדירה שלנו ברעננה.

הפסל, במבט מקרוב מלא הבעה, ומסמל את הכוח הנשי הטמון באישה המפוסלת, וגם בנו נשות המשפחה הטובות והחזקות, כך הסבירה לי אמי הסבתא רבא שלך. שווה להביט במבטה הנוקב והחזק של האישה בפסל, ולראות נחישות התמדה ויופי. הכרתי מקרוב את הנשים האפריקאיות, עדינות וחרוצות שרק אחרי שעזבנו את דרום אפריקה בשנת 1980 וחזרנו לארץ, הן מימשו את חירותן וזכו לעצמאות.

יחי החופש.

פסל אפריקאי מגולף למשעי

תמונה 1

סיימתי שני תארים בספרות ולימדתי לבחינות בגרות בספרות ולשון. מאוחר יותר הקמתי את רשת הספרים "בוק שופ דינה" עם סניפים בארץ. לאחר מכירת רשת החנויות לספרים, למדתי תואר נוסף בתקשורת, ועבדתי בחברת  היי טייק  "אמדוקס", שם עסקתי  ב'פיתוח  תוכניות למידה' לקבוצה של בוגרי ממר"ם. סיימתי לעבוד לפני חצי שנה ויצאתי לפנסיה.

גידלתי שלושה ילדים ברעננה. רן הבכור- רוא"ח בלוס אנג'לס, ניר- אביה של עופרי כירורג פלסטי ומיכל הקטנה- עורכת דין, והיועצת המשפטית הראשית של ביה"ח אשדוד. כיום לאחר שיצאתי לפנסיה, מאמנת בהתנדבות יחידים החווים בעיות, ומלווה אותם בתהליך של 10 מפגשים מובנים מראש.

כיום אנחנו גרים בחדרה 200 מטר מהים, וגם הצטרפתי לאחרונה לפרויקט של עשיית סרטים על העיר חדרה, שיופיעו בהמשך ביוטיוב ובערוץ 98 בטלוויזיה. יש לי שבעה נכדים, ולבי שר אהבה אליהם, ורוב של נחת.

"הם בלבי עכשיו" – דור הולך ודור בא; הוריי עם ניר ורן ילדיי

תמונה 2

הזוית האישית

סבתא דינה במסר: "עצמאות אישית ויכולת להתקדם בחיים נשות דרום אפריקה ביבשת השחורה זכו לעצמאות והן כיום מובילות דור חדש לעשייה והתקדמות גם אנחנו פה בארץ בנות עם דעה ערכים וחינוך תמיד נשאף קדימה להשכלה ולהתפתחות אישית."

מילון

שגרירות
שגרירות היא הדרג הגבוה ביותר של נציגות דיפלומטית, המשמש לקשרים בין ממשלות מדינות.

ציטוטים

”הפסל, במבט מקרוב מלא הבעה, ומסמל את הכוח הנשי הטמון באישה המפוסלת, וגם בנו נשות המשפחה הטובות והחזקות“

הקשר הרב דורי