מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תמיד תסתכל קדימה – אלי בוסקילה

סבא, סבתא, שתי האחיות שלי ואני (ירון)
סבא וסבתא
סבא אלי מספר על ילדותו בפריז, העלייה לישראל ונותן מסר לעתיד

שמי ירון, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דוריף במסגרתה אני מתעד את סבא שלי, אלי בוסקילה, ומנציח את סיפורו במאגר המורשת של התכנית.

סבא אלי נולד ב- 26 במאי 1948 בפריז שבצרפת. הוריו היו מסעוד וגותה והם נולדו במרוקו. הם היו שמונה נפשות במשפחתם, לסבא יש ארבעה אחים ואחות אחת. סבא שלי גדל בפריז עם כל משפחתו. הוא למד בבית ספר שקוראים לו "סן פייר", בית ספר לא דתי. סבא שלי שיחק עם חבריו כדורגל כשהיה ילד. חבריו בשכונה ובבית הספר היו: לוסיין, אלברט, ייב ויורם. כשסבא שלי היה נער, זכור לו שהיו הפגנות במאי 1968 באוניברסיטה.

סבא שלי עלה לישראל כי נמאס לו מהחיים בצרפת, החלום שלו היה לעלות לארץ ישראל, הוא הגשים אותו ועלה לישראל בשנת 2017. בשבילו זה לא היה קשה לעזוב את צרפת כי זה היה החלום שלו לעלות לארץ, הוא חיכה להגשימו במשך כל החיים. בפריז סבא שלי היה עובד בשוק, הוא היה מוכר בגדים.

סבא שלי הכיר את סבתא שלי כי הם עבדו באותו שוק. הם היו ביחד שנתיים וחצי עד שהם התחתנו ב- 17 ביולי 1967. הילדה הראשונה שלו, לורנס, נולדה ב- 4 בפברואר 1968, והילדה השנייה שהיא אימא שלי, ג'ואנה, נולדה ב- 3 ביוני 1987. יש לסבא שלי אחד עשר נכדים. לסבא שלי היו תחביבים: הוא אהב לשמוע רוק ולשחק משחקי וידאו.

במשפחתי יש תכשיטים שעוברים מדור לדור והם אצל אח של סבתא שלי. סבי וסבתי אוהבים לצאת עם הנכדים שלהם לשחק איתם  ולבלות יחד. שם החיבה שסבא נותן לי זה yayo .yayo הוא שם בצרפתית.

הזוית האישית

סבא אלי: צייתו להוריכם, כבדו אותם, תקשיבו למה שהם אומרים לכם. בעתיד נסה להילחם כדי להשיג את מה שאתה רוצה לעשות בחייך למען עתידך. מעל הכל, הסתכל קדימה ואל תסתכל אחורה. תעשה מה שאתה צריך לעשות בלי לדאוג לכל דבר.

מילון

מאי 1968
כינוי לשביתה כללית שפרצה ברחבי צרפת במאי 1968. אחד ממנהיגיה הבולטים היה דניאל כהן-בנדיט שכונה 'דני האדום'. ההפגנות החלו בסדרה של שביתות סטודנטים שפרצו במספר אוניברסיטאות ותיכונים בפריז. לאחריהן התרחשו עימותים עם הנהלות האוניברסיטאות ועם המשטרה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם יש לך רעיון בראש, נסה לעשות זאת בעצמך מבלי להקשיב לחברים שלך“

הקשר הרב דורי