מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחנות מכוננות בחיי

סבא דודיק והנכדה תמר
סבא בן 6 - כיתה א
בגרות בירושלים

נולדתי בירושלים בשנת 1950, וגדלתי בקרית יובל. מגיל צעיר הייתי בתנועת נוער – בהתחלה ב"תנועה המאוחדת", אחריה "הנוער העובד" ובהמשך ב"מחנות העולים". בילדותי אהבתי לקרוא והספר תמיד היה לי חבר.

תמונה 1
תמונת ילדות
תמונה 2
בגן העירוני/חובה
תמונה 3
בטיול שנתי בירושלים בי"ס בויאר
תמונה 4
במחנה עבודה בשדה בוקר

בתנועת "מחנות העולים", התגבשתי מבחינה פוליטית וחברתית. בתום הצבא הצטרפתי לקיבוץ רעים שבנגב המערבי עם הגרעין שלי.

תמונה 5
בטיול תנועה לסיני

בשנת 1973 נלחמתי במלחמת יום כיפור בגזרה הדרומית. הייתי מגוייס 4 חודשים. במלחמה איבדתי כמה חברים מאוד טובים.

בשנת 1974 יצאתי להדריך במחנה קיץ בארה"ב. זאת הייתה תקופה מלאת חוויות נהדרות.

בשנת 1976 נישאתי לאילנה ובקיבוץ רעים נולדו שתי בנותיי הגדולות כרמל וירדן.

בשנת 1982 נלחמתי במלחמת לבנון הראשונה. מלחמה זאת הייתה יחסית פשוטה וחזרנו ללא נפגעים. עד הנסיגה מלבנון הספקתי לשרת במילואים פעמיים באזור העיר ביירות. זאת הייתה תקופה מאוד מאוד קשה.

תקופה משמעותית נוספת בחיי הייתה במצפה רמון לשם עברנו ב-1984. התחלתי לימודי תואר שני בהידרולוגיה, במכון לחקר המדבר בשדה בוקר. בשנת 1986 נולדה ביתי השלישית גל. עם סיום התואר השני שימשתי כגיאולוג מכתש רמון במשך שלוש שנים. בסיום עבודתי במכתש חזרתי לאוניברסיטה ללימודי דוקטורט במחלקה לגיאולוגיה באוניברסיטת בן גוריון. עם תום לימודיי התחלתי לעבוד כחוקר גיאולוג בקמ"ג, ובמקביל התחלתי ללמד באוניברסיטה. כך שילבתי מחקר והוראה.

במהלך עבודתי בקמ"ג, יצאתי שלוש פעמים לשנת שבתון בארה"ב. בשבתון הראשון הייתי בטוסון אריזונה, בשני הייתי באלבוקרקי בניו מקסיקו ובשלישי הייתי במכון לחקר המדבר בנבדה. בשלושת השבתונים עסקתי במחקר.

לאחר השבתון השני ב-2011, עברתי לקיבוץ חצרים, שם אני חי עד היום. בחצרים פתחתי שני חוגים: האחד מועדון קוראים לסיפורים קצרים והשני חוג למטיילים אוהבי מדבר. שני החוגים פעילים עד היום. בין לבין התחלתי לטייל במדבר עם נכדותיי הגדולות. לאחרונה התחלתי להדריך טיולים גם בחו"ל בעיקר בדגש על טבע.

עשיתי תהליך שנמשך שבועות ושנים לחפש, לטייל, ולגמוע מרחקים. זה לא out לאהוב את הטבע כי בכל פינה יש מעט אור וצבע. אז פקח את עיניך והסתכל סביבך זה לא סתם עוד משהו, זוהי ארצך!

הזוית האישית

סבא דודיק: היה חשוב מאוד ומהנה לשבת עם תמרי לספר על ילדותי בגן בבית הספר ולאחר מכן בתנועה בטיולים המעצבים את תפיסת עולמי עד היום הנכדה תמר: נהניתי מאוד לכתוב את הסיפור של סבא וללמוד על החיים שלו ומה שהוא עבר.

מילון

קמ"ג
קריה למחקר גרעיני

ציטוטים

”פקח את עיניך והסתכל סביבך זה לא סתם עוד משהו, זוהי ארצך!“

הקשר הרב דורי