מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחנות בחיי סבא מנשה רמות

סבא מנשה עם הנכדה ענת
סבא מנשה בילדותו
סבא מספר מחוויותיו ועל תחביבו המיוחד

שמי מנשה רמות והשנה אני מתעד באתר תכנית הקשר הרב דורי את סיפורי עם נכדתי ענת.

נולדתי בשנת 1946 בעיר בצרה שבעיראק. כשהייתי בן שלוש וחצי עליתי לארץ ישראל עם כל משפחתי. בשנת 1950 היינו חיים תקופה במעברה, מחנה אוהלים בעיר עכו ולאחר שנה עברנו לבית אבן בעכו. למדתי בביה"ס היסודי "העלייה השנייה" ובתיכון למדתי ב"קורת חיים". בגיל 18 התגייסתי לצבא צה"ל, שנת 1964. השתחררתי בשנת 1966.

לאחר שחרורי מצה"ל למדתי באוניברסיטה בירושלים בשני מקצועות: שפה וספרות ערבית ויחסים בינלאומיים. באוניברסיטה זכיתי להכיר את אהבתי ואשתי אילנה. עם סיום הלימודים, אני ואילנה החלטנו להתחתן ולהקים משפחה ועברנו לגור בעיר רחובות. אני עבדתי במשרד הביטחון ואילו אילנה עבדה כמורה. נולדנו לנו שני בנים: אוהד ויובל. בשנת 1992 סיימתי לעבוד בשב"כ ומאז ועד היום אני מלמד את מקצוע הערבית. בהתחלה לימדתי בתיכון כארבע שנים ואחר כך עברתי ללמד מבוגרים.

במקביל לעבודתי בהוראה, אני מנגן על מפוחית והופענו במשך כעשר שנים ברחבי הארץ ואף השתתפנו בפסטיבלים שונים בחו"ל. הוצאנו כמה אלבומי מוסיקה. עד היום אני נהנה ללמד ערבית וגם לנגן במפוחית.

סבא מנשה מנגן

תמונה 1
אני נהנה מעוד תחביבים שונים כמו לבשל ולצייר, ובעיקר אני נהנה היום ממשפחתי הנהדרת ונכדיי היקרים.

הזוית האישית

הנכדה ענת: למדתי על חייו של סבא ושמחתי לשמוע על תחנות עבר בחיים. אני מאחלת לסבא שימשיך לספר לי סיפורים מעניינים.

מילון

בצרה
בצרה (בערבית: البصرة, תעתיק לעברית: אלבצרה, ובהגייה פשוטה: אלבסרה) היא עיר הנמל הראשית של עיראק ובירתו של המחוז הקרוי על שמה בדרום-מזרח המדינה.

ציטוטים

”בשנת 1950 חיינו תקופה במעברה, במחנה אוהלים בעיר עכו“

”אני וחברי הקמנו צמד נגינה שנקרא "צמד הרמוניקס“

הקשר הרב דורי