מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות משפחת בנימיני

את התמונה הזאת צילמנו בבית ספר
יחד בבית ספר
הסיפור מספר על סבא בני והמשפחה וגם אבא של בני

אבי משה רקובסקי (בנימיני)

אבי עלה לארץ ישראל בשנת 1919 מפולין.

עם עלייתו לארץ, הוא שינה את השם משפחתו לבנימיני. ברגע שהוא עלה ארצה, הוא עבד בפרדסים ובסלילת כבישים, הוא עבד מאוד מאוד קשה בבניית הארץ, וכשנסעו מעיר לעיר כדי לבקר חברים ומשפחה, היו נוסעים עם עגלות וסוסים כי לא היתה תחבורה אז, או שהם נאלצו ללכת הרבה ברגל.

אבא התגורר הרבה זמן בירושלים, היה חבר ההגנה בירושלים וישב בכלא עכו בגלל שהוא נלחם נגד הבריטים עם לוחמי ההגנה והאצ"ל בירושלים. הוא ישב עד פריצת כלא עכו והצליח לברוח משם והתחיל בחיים חדשים באזור תל אביב. כמה שנים לאחר מכן, הוא התחיל לעבוד בחברת מקורות, כעוזר של קצין הביטחון של חברת מקורות.

אבא לקח אותי לבקר בהמון אתרים סודיים של חברת מקורות, למאגרי מים מתחת לאדמה בהרי ירושלים, שהכניסה לשם היתה בלתי אפשרית לאנשים. הקדישו למקומות האלה בהרי ירושלים המון חשיבות ושתהיה אפשרות לספק מים לירושלים בזמן מצור. היו מקומות מאוד מעניינים חצובים בתוך ההר באזור ירושלים, שהמקומות האלה קיימים עד היום אבל התלות בהם היתה חשובה יותר לפני הרבה שנים. היו מקומות שהשקיעו בהם המון כספים בשביל לספק כמות גדולה של מים לירושלים.

אבא שלי נפטר בשנת 1978.

אני נולדתי ב- 8.2.1940, בתל אביב, להורים מקסימים בבית החולים עין גדי, ברחוב מאזה בפינת יבנה, בתל אביב. גרנו בשדרות רוטשילד בתל אביב מול בית ספר בילו. אבל למדתי בבית ספר הכרמל בתל אביב, הבית ספר היה חילוני ולא דתי.

גם בחטיבה וגם בתיכון למדתי בבית ספר מקצועי שבח. שיחקנו הרבה כדורסל והיתה תחרות אדירה בין הכיתות ובאליפות בתי הספר התיכונים. בנוסף לכך, שיחקתי גם כדורסל בהפועל תל אביב עם אריק איינשטיין בקבוצה אחת, הוא היה שחקן יוצא דופן בגלל ניתור חזק מאוד שהיה לו והוא היה חבר טוב, גם כן.

כשהתבגרתי, אחרי הצבא, התחלתי לשחק טניס בהפועל תל אביב ואני משחק שם עד היום. זכיתי בהרבה תחרויות של סניורים וקיבלתי הרבה גביעים ופרסים ואפילו הספקתי לשחק בחוץ לארץ, בתחרויות ועד היום יש לי את הגביעים.

בגיל 25 התחתנתי עם רינה באייער והבת הבכורה שנולדה לנו בשנת 1966, שמה נורית ולבנים שלה קוראים אורי ודן (אורי הוא הבכור). לאחר שנתיים נולדה הבת השנייה עינת ולה יש שני ילדים הבת רוני והבן תומר.

ואנחנו כל שישי נפגשים המון אצל סבא וסבתא וגם עירית, שלום, ליהי וגילי מחרובסקי, שהם בני דודים של אשתי (סבתא רינה).

אנחנו נהנים מאוד לאכול צהריים אצל סבתא, בכל יום שישי והיא מכינה כל מיני מאכלים מאוד טעימים. לרוב אנחנו מדברים עם הנכדים במשך השבוע ולפעמים הנכדים באים לסבא וסבתא לבקר גם בימי שבת.

הזוית האישית

דן: לי היה מאוד כיף במפגשים והכרתי יותר את הילדות של סבא.

סבא בני: אני גם מאוד נהניתי לשמוע את הסיפורים של משפחות אחרות ועל צורת החיים שלהם.

מילון

משחקים של פעם
פעם היו משחקים בגינה ולא היה להם דברים כמו שיש היום

ציטוטים

”אפשר גם להסתדר בלי טלפון“

הקשר הרב דורי