מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שעון הזהב שעובר במשפחה – ויטלי ויטבסקי

מאיה וסבא ויטלי במסעדה
סבא בילדותו
השורשים האוקראיניים והשעון שעובר בין הדורות

סבא ויטלי ויטבסקי נולד באוקראינה בתאריך 8.11.1954. כיום הוא בן בן 69: הוריו של סבי הם מאיה ומוטל, מוצאם מאוקראינה. סבא רבא שלי מוטי ויטבסקי ובאוקראינית – מוטל, נולד באוקראינה בתאריך 4.5.1922. סבתא רבתא שלי, מאיה ויטבסקי, נולדה בתאריך 12.3.1926 באוקראינה.

בצבא סבא היה מפקד בטנקים ועבד באלקטרה מעליות למעלה מ- 15 שנה. סבא רבא שלי אף הוא היה מפקד של טנקים בשירותו הצבאי. סבא רבא שלי היה בטנק שנשרף שלוש פעמים. פעמיים נמלט במהירות ובפעם השלישית נמלט אך קיבל מכות קשות. למחייתו עבד סבא רבא במפעל שמייצרים בו ברזל באוקראינה.

סבתא רבתא לא הייתה בצבא, היא עבדה במפעל צבאי (בזמן המלחמה עזרה לצבא).

ילדות

סבא רבא שלי גדל באוקריאינה, היה בבית ספר מספר 2 – באותו תקופה לא היה שמות לבתי ספר אלא מספרים. סבא שלי למד בבית ספר מספר 67. חבריו היו: איגור, אלה, לאונית, אלכס וג׳וני. הוא היה משחק לרוב בכדורגל, אהב לצלם ושיחק במזחלות וסקי.

סבתא רבתא שלי למדה בבית ספר בכפר. בילדותה הייתה משחקת עם חברותיה: אנה, פלטינה וסופיה.

חפץ העובר מדור לדור במשפחה

יש במשפחה חפץ שעובר מדור לדור:  שעון ישן קטן עם מסגרת זהב. השעון עבר מסבא רבא רבא שלי לסבא רבא שלי ולסבא שלי, ועכשיו נמצא אצל אחי הגדול. בבוא היום הוא יעביר אותו הלאה.

הזוית האישית

היה כיף ולמדתי דברים חדשים.

מילון

אלקטרה
אלקטרה מוצרי צריכה (1970) בע"מ, היא חברה ציבורית ישראלית רב תחומית, הכוללת חטיבות בתחומי מוצרי צריכה חשמליים, קמעונאות מוצרי חשמל, מזון ומשקאות, ספורט ופנאי ונדל"ן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יש במשפחה חפץ שעובר מדור לדור: שעון ישן קטן עם מסגרת זהב. השעון עבר מסבא רבא רבא“

הקשר הרב דורי