מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שמואל פז

תצלום אחרי הקפת הכנרת בעופנים
סבא וסבתא שלי
המקום המסתורי שח- מונס

כששאלתי את סבא שלי היכן הוא נולד, סבא חייך וענה – גדלתי בשיח-מונס. שיח- מונס הייתה שכונה ערבית ישנה בתל- אביב. היום אוניברסיטת תל – אביב בנויה על שטח השכונה. בתור ילד  המצב הכלכלי לא היה מזהיר  וכמו רוב דיירי השכונה הם חיו בצמצום ובצניעות. למרות זאת הוא זוכר את הילדות כתקופה מאושרת. הוא גדל בבית קטן בן שני חדרים וחצר בו חיו הוא הוריו  ושני אחיו אחד האירועים המשמחים בילדותו  הייתה חגיגת הבר מצווה הנחת תפילין והליכה לבית הכנסת .בנוסף משחקי  כדורגל עם החברים במגרש, הליכה ללונה פארק שהיה קרוב לבית ולמשחקי כדורגל במגרש המכביה, שייט בסירות משוטים בירקון, הליכה רגלית  לחוף הים בתל ברוך משחקי מטקות ושחיה.

בנוסף סבא רכב על אופניים בשדות שהיום בנויות עליהם שכונות אפקה ורמת אביב. כנער השקיע  הרבה בלימודים. בזמן הפנוי שלו הוא אהב לשחק כדורסל וכדורגל ולהקשיב לשירים של קליף ריצ'ארד והחיפושיות. בצבא שירת בפיקוד דרום שם הכיר חיילת יפה שהיום היא סבתא שלי- סבתא עליזה. לאחר הצבא למד הנהלת חשבונות, מקצוע בוא הוא עוסק עד יום זה. בגיל 23 התחתן עם סבתא עליזה בתל אביב. לאחר החתונה  עברו לגור בראשון לציון, שם נולדו שלושת ילדיהם: צחי, עופר, ואמי מיכל.

תמונה 1

לאחר מכן, עברו לגור ברמת רזיאל שם בנוסף לעבודתו כמנהל חשבונות עסק בחקלאות במשק המשפחתי בגידול עופות וביצי מאכל. כיום הוא עובד בתשלובת נטו כמהל חשבונות ראשי. כמו כן עזב את רמת רזיאל ועבר למודיעין להיות יותר קרובים אליי ואל שאר הנכדים. בזמנו הפנוי הוא נהנה לטוס הרבה לחו"ל ולבלות עם המשפחה ביום יום. כיום שכונת שיח- מונס לא קיימת יותר ובמקומה נבנתה  אוניברסיטת רמת- אביב.

הזוית האישית

היה מרתק ומעניין לשמוע סיפורים של סבא מתקופת ילדותו שרותו בצבא אנו מאחלים אחד לשני שנמשיך להדק את הקשר בנינו בהרבה אהבה ובריאות שלמה.

מילון

שח- מונס
שכונה ערבית ישנה שהייתה בעבר בתל אביב ואוניברסיטת תל אביב נבנתה עליה

ציטוטים

”המצב הכלכלי לא היה מזהיר“

הקשר הרב דורי