מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שליחות ציבורית כעניין משפחתי

נכדי האהוב מאור ואני (סבא זאב)
אבי נחום כחייל
אבא שלי נחום כמזכיר האיגוד המקצועי במועצת פועלי ירושלים

שמי זאב בילסקי, נולדתי בירושלים, העיסוק שלי כיום הוא שחקן טניס, נשוי פלוס שלושה ילדים ושמונה נכדים.

במהלך חיי עסקתי בשליחות ציבורית: ראש עיריית רעננה, יושב ראש הנהלת הסוכנות היהודית, חבר כנסת וראש מטה הדיור הלאומי. בימים אלה אני משמש כחבר הנהלה ברל"בד וכמו כן יושב ראש עמותת שחף. בנוסף, אני חבר בעמותת גבהים.

הסיפור אותו אשתף עוסק באבי. אבא שלי, נחום, קיבל מינוי ממשרד הביטחון להיות חבר הרשות המוסמכת לנושא תעסוקת נכים ובמהלך תפקידו אף קיבל מכתב הוקרה משמעון פרס על פועלו, במלאת עשור למדינה.

מכתב הוקרה לאבי משמעון פרס

תמונה 1

זכור לי כילד שכל פעם שבאתי לבקר את אבא בעבודה, ראיתי תור שלם של אנשים מחכים לאבא שיעזור להם למצוא עבודה או שיעזור למנוע את הפיטורים שלהם. כנראה שדבק בי "החיידק הציבורי" וכל חיי עסקתי בצורכי ציבור.

המדינה שלנו נמצאת בימים אלה במצב קשה מאוד. אני תקווה שההנהגה של המדינה היום תהיה דומה למנהיגים של פעם, ששמו את טובת המדינה לפני הכול.

משפחתי המורחבת

תמונה 2

 

הזוית האישית

סבא זאב: התוכנית מדהימה, אני מאוד נהנה ממנה ונראה לי שכך גם יתר המשתתפים. אני מרגיש מדי שבוע שאני יותר ויותר מתקרב לנכד שלי מאור והתוכנית מכניסה תכנים חדשים לקשר שבינינו. אני מקווה ומאחל שמאור הנכד האהוב שלי ימצא את דרכו בחיים ויזכור תמיד שגם סבא רבא נחום וכך גם סבא זאביק עסקו בצורכי ציבור ותמיד חשבו כיצד לעזור לאותם שגורלם לא שפר עליהם. בכל מצב ובכל תפקיד שתמלא, תמיד תזכור שישנם סביבך אנשים שזקוקים לעזרה וסיוע ואתה תמיד תהיה שם בשבילם.

מאור הנכד המתעד: לפי דעתי זו תוכנית ממש טובה שיכולה לקשר בין הסבא לילד, לי מאוד כיף בתכנית הקשר הרב דורי ואני חושב שאני וסבא שלי הכרנו אחד את השני יותר טוב ויש לנו קשר מצוין. אני מאחל לסבא שיצליח בהמשך הדרך, שיהיה לו כיף, ושיאכל הרבה סושי, כי זה טעים.

מילון

רשות מוסמכת
זרוע הממשל אשר לה הסמכות והאחריות על הניהול האדמיניסטרטיבי היומיומי של צרכיה השונים של המדינה.

ציטוטים

”אבא שלי נחום קיבל מינוי ממשרד הביטחון להיות חבר הרשות המוסמכת לנושא תעסוקת נכים“

”בכל מצב ובכל תפקיד שתמלא, תמיד תזכור שישנם סביבך אנשים שזקוקים לעזרה וסיוע ואתה תמיד תהיה שם בשבילם“

הקשר הרב דורי