מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שלום אבא

אייל וסבתא ג'ני
שלום אבא - סבתא גני בילדותה עם אימא שלה
סבתא ג'ני נבון מספרת על החיים בניו זילנד והעלייה לישראל

שמי ג'ני נבון, סבתא של אייל קדם, השנה אני משתתפת בתוכנית הקשר האב דורי, יחד עם נכדי אייל, בבית ספרו, במהלך המפגשים סיפרתי לו על שרשי משפחתנו ובחרנו להעלות מספר תחנות מסיפור חיי.

נולדתי בתאריך 4.3.1952 בניו זילנד באוקלנד. ההורים שלי לבית משפחת קסרלס, נולדו בניו זילנד. סבא וסבתא שלי הגיעו לניו זילנד כשהם היו ילדים קטנים. העיר אוקלנד בה נולדתי, היא העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר במדינת ניו זילנד בין השנים 1840–1865, היא הייתה בירת ניו זילנד. מרבית קהילה היהודים בניו זילנד חיים באוקלנד.

חקר תמונה

בחרתי בתמונה זו לה קראתי "אבא שלום", אני מצביעה לכיוון אבי…. התמונה צולמה מחוץ לביתנו בקיץ שנת 1957 כשהייתי בת שלוש. בתמונה רואים אותי ואת אימא שלי, את התמונה צילם סבא שלי.

שלום אבא – אני בגיל שלוש עם אימא שלי בתמונה שצילם סבא שלי

תמונה 1

ילדותי באוקלנד הייתה ילדות כשאר הילדים, מתקופת הילדות זכור לי במיוחד שאהבתי לרוץ בתחרויות שהתקיימו בבית ספר. בגיל תשע הצטרפתי לתנועת הצופים ומהר מאוד הפכתי להיות מדריכה כבר בגיל עשר. יש לי זיכרונות רבים מתקופת חברותי בתנועת הצופים, היו לנו שם פעולות מעניינות ואתגרים כמו להכין אוכל ואיך להסתדר בטבע, איך להדליק מדורה ועוד פעולות הישרדות רבות בשטח. הייתי  חברה בתנועת הצופים עד גיל 16 והגעתי לדרגה של מלכת אנגליה.

היכרות ונישואים ובניית משפחה

אני זוכרת את היום בו הכרתי את בעלי, זה היה בחג שמחת תורה. הייתי בבית כנסת והגיעו לשם שני בחורים חדשים שלא לא מוכרים בבית כנסת. התלהבתי מאוד מאחד הבחורים ואמרתי בליבי, הוא יהיה בעלי. אחרי התפילה, היה קידוש ושם הכרתי את הבחור, הוא היה קצין סיפון באונייה של צי הסוחר. בילינו במהלך חופשתו בניו זילנד, עשרה ימים ביחד והוא המשיך בהפלגות שלו ברחבי העולם במשך כשנה. בכל תקופה זו המשכנו לשמור על קשר, התכתבנו במכתבים כל שבוע. לאחר שנה החלטתי לעלות לישראל, זה היה בתאריך 1.10.1971 עליתי לישראל כי בחרתי להתאחד עמו ולחיות איתו כאן בארץ.

הזוית האישית

אייל קדם: היה לי מאוד כיף להיות עם סבתא ולמדתי ממנה דברים חדשים.

מילון

אוקלנד
אוקלנד (באנגלית: Auckland), הקרויה גם אוקלנד סיטי או אוקלנד המרכזית שבחבל אוקלנד באי הצפוני של ניו זילנד, היא העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר במדינת ניו זילנד עם 1,534,700 תושבים. אוכלוסייתה מונה כ-30% מאוכלוסיית המדינה. בין השנים 1840–1865, היא הייתה בירת ניו זילנד. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לנצל כל רגע בחיים ולהינות.“

הקשר הרב דורי