מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יפרח נולד בט"ו בשבט

סבא יפרח בילדותו בחיפה
סבא יפרח מחזיק את אורי לראשונה
ילדותו של סבא יפרח

שמי אורי דרור, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי לשמוע את סיפוריו של סבי, יפרח שחם.

הולדתו של סבא יפרח

לסבא שלי קוראים יפרח. הוא נולד בט"ו בשבט ולכן הוריו בחרו לקרוא לו בשם, יפרח. סבא יפרח נולד לבית משפחת שטיינרט. הוא נולד בשכונת נווה שאנן שבחיפה בשנת 1952. בגיל מבוגר סבא יפרח עיברת את שם המשפחה שלו לשחם.

סבא רבא שלי והקשר למשורר הלאומי

סבא רבא שלי – סבא גבי (גבריאל שטיינרט), שזכיתי להכירו, אבא של סבא יפרח, נולד בגרמניה. הוא עלה לישראל כשהיה בן שש, בשנת 1932. אביו של סבא רבא גבריאל היה רופא בגרמניה. אמו של סבא רבא גבריאל, גם היא מגרמניה, הקימה בעיר ברלין את בית הספר היהודי הראשון יחד עם חברה, חיים נחמן ביאליק, יחד הם לימדו שם עברית בבית הספר.

 חיים נחמן ביאליק – המשורר הלאומי

"מגדולי משוררי ישראל בעת החדשה, סופר, מסאי, מתרגם, עורך ומו"ל שהשפיע רבות בשירתו ובפעליו על התרבות העברית החדשה, וזכה לתואר "המשורר הלאומי". יצירותיו תורגמו למספר שפות". (ויקיפדיה)

הוריו של סבא רבא גבריאל, היו ציונים נלהבים ופעילים וראו את עתידו של העם היהודי בארץ ישראל, לכן כבר בשנת 1932, החליטו למכור את כל רכושם בגרמניה ולעלות ארצה.

המשפחה עלתה לארץ והתיישבה בעיר חיפה. אבא של סבא רבא שהיה רופא במקצועו, עבד כרופא בשכונה בחיפה ובנו, סבא רבא שלי אהב את מקצוע הגננות והיה בנוסף, בעל חנות פרחים.

סבא יפרח בילדותו בחיפה

תמונה 1

הזוית האישית

אורי דרור: ישבתי עם סבא יפרח ושמעתי את כל הסיפור שלו ושל משפחתו. הוא סיפר לי הרבה דברים שלא ידעתי עליהם. ראיתי איך הוא התרגש כשסיפר לי ובמיוחד כשניזכר בחוויות ילדותו. האמת שגם אני התרגשתי. אני מחכה לשמוע ממנו עוד ועוד סיפורים.

 סבא יפרח מחזיק אותי בפעם הראשונה

תמונה 2

מילון

עיברת
שינה את השם משפה זרה לעברית.

ציטוטים

”סבא אמר שמאד שמח שאני מתעניינת בסיפור המשפחתי ושיש לו הרבה סיפורים לספר לי“

הקשר הרב דורי