מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שורשים עמוקים בארץ אהבתי

עם נכדי: יאיר, יגל, יובל עלמה ועומר
הורי, אני ואחי יוסי בפארק העיר רמת גן
סבא אמנון מושייב מספר על שורשי המשפחה ומפעל ההתיישבות ברחבי ישראל

שורשי המשפחה וציוני דרך מרכזיים

שמי אמנון מושיוב. נולדתי בתאריך 10.11.1949 בבני ברק להוריי, צביה ואהרון לבית מושיוב. הורי, צביה ואהרון נולדו באיראן, חיו בעיר משהד ועלו בשנת 1926 לארץ ישראל וחיו בה (בעיר בני ברק) שנים רבות לפני קום המדינה. משלח ידו של אבי אהרון היה במסחר פרחים ואמי צביה הייתה עקרת בית.

הורי עלו מאיראן משום שהם היו חלק מקהילת "אנוסי משהד" במסגרת זו, המשטר באיראן כפה עליהם את דת האסלאם ביום והם נאלצו לקיים את מצוות היהדות בסתר בלילה. בשל יהדותם, זיקתם לדת ולירושלים עזבו הורי אשר הכירו באיראן עלו יחד לישראל בשנת 1926 כאמור.

הורי נישאו בישראל והשתכנו בעיר בני ברק. נולדו להם שלושה ילדים: אני (אמנון), מירה ואהרון אחיי. משפחתי ניהלה אורח חיים דתי עליו שומרים עד היום אני, אחי ואחותי.

בילדותי, עד להקמת משפחתי הגרעינית גדלתי והתחנכתי בעיר בני ברק (למדתי בבית הספר "מעלות").

תמונת מחזור בית הספר מעלות בני ברק

תמונה 1

בנעורי הייתי חבר בתנועת הנוער בני עקיבא, למדתי ליטוש יהלומים ועסקתי בכך כנער עד לגיוסי לצה"ל בשנת 1967. בצבא שירתי ברבנות הצבאית כמש"ק דת ומשגיח כשרות.

הכרתי את נעמי (סבתו של יגל) אחרי מלחמת יום הכיפורים ובשנת 1974 התחתנו.

נולדנו לנו ארבעה ילדים: יצחק הבכור (אביו של יגל), יהונתן, שמרית ומיכל. עם התרחבות המשפחה עזבנו את העיר בני ברק ועברנו להתגורר בעיר הרצליה.

הורי, אני ואחי יוסי בפארק העיר רמת גן

תמונה 2

עם שחרורי מצה"ל הקמתי יחד בן דודי חברה למנופים והרמת מבנים יבילים. לאורך השנים, פעלה החברה לבנייה ולהרחבת ההתיישבות בכל הארץ. הקמנו ישובים חדשים רבים באיזור יהודה, שומרון וחבל עזה, בנגב ובגליל, בסיסים צבאיים וגם סייענו בהקמת כיתות לימוד ברחבי הארץ.

אהבתי מאוד את המפעל הזה, ואני מאוד אוהב את עבודתי ומוקיר את ההזדמנות שניתנה לי להיות חלק ממפעל ההתיישבות בא"י.

החברה לבנייה ולהרחבת ההתיישבות בכל הארץ

תמונה 3

בתמונה עם אריאל שרון ז"ל בטקס קבלת אות "יקיר ההתיישבות"

תמונה 4

לפני מספר שנים, חליתי בסרטן, עברתי טיפולים וניתוח לב מורכב והחלמתי משניהם עם תחושת ניצחון גדולה.

אני מאוד אוהב לבקר בבית הכנסת בשבתות וחגים, ומאוד אוהב לבלות עם משפחתי ילדיי ונכדיי : יאיר, יגל, יובל, עלמה, עומר ועמית.

 עם נכדי האהובים

תמונה 5

הזוית האישית

סבא אמנון: נהנינו להשתתף ביחד בתוכנית המעשירה, זכיתי לזמן איכות עם נכדי יגל.

יגל: נהניתי להיפגש עם סבא, לחטט בארגז התמונות והזיכרונות ביחד ולהכיר את סיפור החיים של סבא יותר מקרוב. שמחנו להשתתף בתוכנית ותודה לכם על ההזמנות הזו,

יגל וסבא אמנון.

מילון

בני ברק
בְּנֵי בְּרַק היא עיר במחוז תל אביב, השמינית בגודל אוכלוסייתה בישראל. היא גובלת בתל אביב, ברמת גן, בפתח תקווה ובגבעת שמואל. העיר נוסדה ב-1924 על ידי קבוצת חסידים יוצאי ורשה שבפולין מחברת "בית ונחלה" בראשות יצחק גרשטנקורן, על אדמות שנרכשו מהכפר הערבי הסמוך אל-ח'ירייה, שנקרא באותה עת "אבן אבריק", תוך שימור שמה של העיר המקראית ומתקופת בית שני, המשנה והתלמוד "בני ברק", הנזכרת בתנ"ך ובמקורות חז"ל במיקום זה. בעיר זו התרכזה פעילותו והתקיימה ישיבתו של התנא הנודע רבי עקיבא, אשר על שמו קרוי רחובה הראשי של העיר כיום. תל בני ברק נמצא כיום מדרום לעיר. שטח השיפוט של

ציטוטים

”"על טעם וריח אין וכח", "אפשר להגיד כל דבר, הכל תלוי בדרך". “

הקשר הרב דורי