מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שהמשפחה תהיה תמיד מאוחדת – יונה נהרי

ביקור במוזיאון "אנו"
יונה נהרי במסגרת התכנית
ילדותה ובגרותה של יונה

יונה נהרי היא בת לשלום ומזל עוקשי שעלו מתימן בשנת 1948. יונה נולדה ב-11 בדצמבר 1953. אמה ילדה את ילדיה בבית ורק לאחר מכן הובלה באמבולנס עם התינוק/ת לבית החולים שערי צדק שבירושלים. כך היה גם בלידתה.

יונה גדלה במושב ישעי, שנמצא ליד בית שמש, ולמדה בבית הספר האזורי "נחם". יונה גדלה בבית קטן עם שני חדרים שבו גרו שתים עשרה נפשות, הורים ועשרה ילדים. ליד הבית היה להם שדה שבו גידלו ירקות, סומסום וחומוס. את הגידולים היו מוכרים עם עגלה וסוס באזור בית שמש. סבתא ואחיה היו עוזרים להורים בשדה וגם במכירת הירקות. בבית בישלו על פתיליה והמקרר לא היה מחובר לחשמל. הם היו קונים גוש קרח שאותו היו שמים במקום המיועד במקרר.

בשעות אחר הצהרים ילדי השכונה יצאו לשחק במושב במשחקים כמו גומי, חבל, קלאס, מחניים ועוד. במהלך התבגרותה למדה יונה תפירה בבית הספר התיכון "נחם" ומאז ועד היום עוסקת בתפירה, כבר יותר מ- 50 שנה. יונה לא שירתה בצבא, היא עבדה במגוון עבודות ועזרה להורים בבית. עבדה בתפירה, במפעלי חולצות ושמלות כלה .גם היום יונה עוסקת בתפירה.

לפני כחמש שנים יונה יצאה לפנסיה והקימה עסק בביתה.

יונה ובעלה, זכרונו לברכה, הכירו בשנת 1973 בשכונת ותיקים בנתניה, שם הם גרו. הם התחתנו לאחר כשנתיים ונולדו להם ארבעה ילדים, שלוש בנות ובן אחד. עם השנים נולדו תשעה נכדים. הנכדה הראשונה נולדה ביום הולדת 51 של יונה.

מאז יציאתה לפנסיה, יונה לומדת פעמיים בשבוע בכיתת אזרחים ותיקים בבית ספרנו, ש"י עגנון בנתניה. היא מאד אוהבת את הגינה שלה, ובכל הזדמנות שיש לה היא יוצאת לגינה ומטפלת בצמחים. בנוסף, היא מאד אוהבת לבשל ולאפות ומי שסביבה מעיד שהיא גם ממש טובה בזה.

בתקופת הקורונה בעלה מיכאל נפטר, ומאז בכל שנה ביום הולדתו יוצאת משפחתה לטייל ביחד וכך מנציחים את שמו.

המסר שיונה רוצה להעביר לדור הבא: "חשוב לי מאוד שהמשפחה שלי תהיה תמיד מאוחדת. שכל אחד יתמוך בשני. שידעו תמיד לתת לאחר, לכבד את האחר ולהיות שם כשצריך".

הזוית האישית

יונה נהרי לומד בכיתת הוטתיקים בבית ספר עגנון. השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי במסגרת המעורבות החברתית. יונה נהנתה מאוד להכיר את התלמידים ולספר להם את סיפור חייה.

מילון

שערי צדק
המרכז הרפואי שערי צדק הוא בית חולים בירושלים. נחנך ב-י"ט בשבט תרס"ב 27 בינואר 1902.

ישעי (מושב)
ישעי הוא מושב בהרי יהודה, מושב חקלאי בהרי יהודה, סמוך לתל בית שמש ולקיבוץ צרעה, מייסודו של הפועל המזרחי. המושב נוסד בכ"ז בתמוז ה'תש"י - 12 ביולי 1950, על ידי עולים מתימן (חלקם מבלאדנס, חלקם מצנעא ורובם מבני אל חודייג׳ה). עד היום לא השתנה צביונו העדתי של המושב, ורוב התושבים הם בני העדה התימנית, ושומרי מצוות. המושב מתמחה בחקלאות מודרנית ואורגנית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חשוב לי מאוד שהמשפחה שלי תהיה תמיד מאוחדת. שכל אחד יתמוך בשני. לכבד את האחר ולהיות שם כשצריך“

הקשר הרב דורי