מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רמי דניאל – דוד גיבור

אושר ורמי במהלך העבודה המשותפת
דודי רמי במהלך שירותו בימ"מ
דוד רמי קיבל את עיטור האומץ במהלך שירותו

שלום, שמי רמי דניאל. נולדתי בתאריך 14.11.1965 בירושלים בבית חולים הדסה עין כרם. שם אמי שרה דניאל ז"ל ואבי צמח דניאל ז"ל. אבי ואמי עלו לארץ ישראל מעירק בשנת 1951. אבי ואמי היו בני דודים, אבל נפגשו רק בישראל. אבא עלה לישראל בגיל 13 וגדל בירושלים, אימא עלתה לישראל וגדלה בעפולה. הם התחתנו בתחילת שנות ה60. נולדו להם חמישה ילדים: מאיר, רמי, אודי, אוסנת ושמוליק.

ילדותי

גדלתי בירושלים בשכונת קטמון, למדתי בבית הספר יסודי חורב. בחטיבה למדתי בישיבה במבשרת ציון ותיכון סיימתי באורט נביאים בירושלים. אהבתי בילדותי לרכב על אופנים, משחקי חברה, כדור עף עם חברי מהשכונה. עד היום נשארנו בקשר – חבריי מהשכונה: ציון אברהם, אלי לוי, אברהם קול ורונית חוגה.

בבית הספר למדתי את מקצוע המכניקה אבל לא השתמשתי במקצוע הזה אף פעם.

שירות צבאי

בשנת 1984 התגייסתי לצה"ל ושירתי ביחידת גולני שירות מלא כלוחם. בשנת 1987 התגייסתי למשטרה ליחידת ימ"מ (היחידה ללוחמה בטרור). בשנת 2010 שירתי בתפקידי לוחם, צלף, מפקד צוות צלפים ומדריך לחימה. בשנת 1990 קיבלתי את עיטור האומץ על השתתפותי בחיסול חוליית מחבלים.

"עיטור האומץ של משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר הוא העיטור השני בחשיבותו מבין העיטורים הניתנים לשוטרי משטרת ישראל. העיטור מוענק על ידי המפכ"ל (לשוטרים). העיטור מוענק על "מעשה גבורה, שנעשה בעת מילוי תפקיד, תוך חירוף נפש, שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל". (ויקיפדיה)

דודי רמי במהלך שירותו בימ"מ

תמונה 1

הכרות, נישואין ובניית משפחתי

בשנת 1990 הכרתי את אישתי נחמה. האח הגדול של נחמה עבד אצלנו ביחידה. ערב אחד שוחח עימה בטלפון, עברתי לידו והוא נתן לי לדבר איתה בטלפון ומאז הכרנו והתחתנו. מנישואין אלו נולדו לנו שלושה ילדים: עמית, נטע ועוז. יש לי שבעה נכדים: רבקה, צמח דוד, שרה נחמה, רפאל, אריאל, שרה והודיה. אנחנו חוגגים ביחד שבתות, חגים וימי הולדת.

חפץ העובר במשפחה מדור לדור

קיבלתי שעון זהב שהיה של אבי, זהו סבא של אושר. השעון חשוב לי ואני שומר אותו אצלי עד היום.

יציאה לגמלאות

יצאתי לפנסיה רפואית בגלל בעיה בברך. התנדבתי מספר שנים במשטרת מעלה אדומים ביחידת אופנים ושימשתי גם כמדריך ירי. כתחביבים בשעות הפנאי רכבתי מספר שנים על אופני הרים, כיום אני הולך לחדר כושר ועוסק בשחייה. אני כמובן נפגש עם הנכדים, שומר עליהם ועוזר כשצריך.

מסר לדור הצעיר

תשקיעו בלימודים ותצליחו תהנו מהזמו הפנוי. תשחקו ותבלו. תהיו טובים אחד לשני, תגשימו חלומות, תכבשו פסגות, חשוב להציב מטרות ולהצליח.

הזוית האישית

אושר האחיין המתעד: נהניתי מאד לשמוע את הסיפור של דודי רמי, במיוחד את סיפור ההצלחה שלו ביחידה מובחרת של המשטרה והצבא. הייתי רוצה להיות ולהצליח כמוהו.

מילון

ימ"מ
הימ"מ היא היחידה הלאומית של ישראל ללוחמה בטרור. זוהי יחידת העילית של משטרת ישראל ומשמר הגבול ללוחמה בטרור ויחידת ההשתלטות הלאומית של מדינת ישראל, ובנוסף משמשת למשימות משטרה מיוחדות. השם "ימ"מ" הוא ראשי תיבות של "יחידה מרכזית מיוחדת" או "יחידה משטרתית מיוחדת". הימ"מ נקראת גם "היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור" או "היחידה הלאומית ללוחמה בטרור". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בכל דבר יש יופי, אבל לא כל אחד יכול לראות זאת“

הקשר הרב דורי