מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ריטה אוהבת מוזיקה קלאסית

תמונה משותפת של תלמידי הכיתה
תמונה של בית הספר אורט יגאל אלון
מורה למתמטיקה שהיא כמו בת משפחה

שמי ריטה מימון, נולדתי ב28 ליוני 1959 במינסק, בירת בלארוס.

הוריי נולדו גם הם בבלארוס, גדלו וחונכו שם, בשנותיהם המאוחרות יותר אימי הייתה רופאה ואבי – מורה לפיזיקה.

גדלתי בעיר מינסק שבבלארוס, שם למדתי את כל שנות לימודיי בבית הספר. מחוז מינסק הוא אחד מששת מחוזות בלארוס, שוכן במרכז המדינה ומשתרע על פני שטח של 39,912 קמ"ר, שהם 19.4% משטח בלארוס. בשנת 2015 התגוררו במחוז 1,416,100 תושבים, שהם 15.3% מאוכלוסיית המדינה. בירת המחוז היא העיר מינסק, שהיא גם מחוז בפני עצמו. המחוז גובל בצפונו במחוז ויטבסק, במזרחו במוהילב בדרומו בהומל וברסט ובמערבו בגרודנו. (ויקיפדיה)

ולאחר מכן המשכתי את השכלתי באוניברסיטה, ועשיתי תואר שני במתמטיקה. בהיותי שם הספקתי ללמד עשר שנים בבית הספר. אני תמיד אהבתי ללמוד, גם בבית הספר וגם באוניברסיטה, ולכן כל חוויית הלימודים זכורה לי לטובה.

בתקופת הלימודים, חבריי ואני היינו יוצאים, למוזיאונים, לקרקס ולתיאטרון, הייתה תרבות ברמה גבוהה. פעם בשבוע יצאנו לתיאטרון, זה היה מקובל, ולכל התלמידים היה מנוי לפילהרמונית , הייתה פלהרמונייה ענקית, כמו תיאטרון ענק, עם מקומות לכמה אלפי אנשים. עם חלק מהחברים אני בקשר עד היום.

עליתי לארץ ישראל בשנת 1991, ולאחר כשלוש שנים הוריי הצטרפו. בהתחלה למדתי את השפה העברית באולפן, ולאחר מכן עשיתי תעודת הוראה. כיום אני מורה למתמטיקה בבית ספר תיכון בנוף הגליל, מאד נהנית ומסופקת מהתפקיד שלי, אני מרגישה שזו שליחות, במיוחד בתחום שנתפס כתחום כל כך קשה, ומתסכל, עבור הנוער של היום, זו הדרך שלי לתרום לעולם.

בזמני הפנוי אני אוהבת נורא לקרוא ספרים, אני מציבה לעצמי מטרה של ספר או שניים בחודש.

הזווית האישית

ניקול: למדתי המון על מורתי ריטה.

ריטה: המסר שלי לדור הצעיר הוא תנצלו כל רגע, הזמן עובר מהר, ותציבו לעצמכם מטרות.

מילון

בלארוס
פובליקת בֵּלָארוּס, ובקיצור בלארוס ולעיתים גם בֵּלוֹרוּסְיָה או רוּסְיָה הַלְּבָנָה היא מדינה ללא מוצא לים במזרח אירופה, הגובלת ברוסיה ממזרח, באוקראינה מדרום, בפולין ממערב ובליטא ולטביה מצפון. הייתה שייכת לברית המועצות, ולאחר התפרקות ברית המועצות הפכה למדינה עצמאית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”המסר שלי לדור הצעיר הוא תנצלו כל רגע, הזמן עובר מהר, ותציבו לעצמכם מטרות.“

הקשר הרב דורי