מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רחובות תל אביב – מלכה אדמסקי

בבית ספר גורדון בזמן העבודה על הסיפור
אני בחתונה שלי עם בעלי
הילדות בהדר יוסף וציוני דרך מרכזיים

שמי הוא מלכה, הוריי קראו לי כך בגלל שהיתי הבת הראשונה שלהם אחרי בן. שם המשפחה שלי עכשיו הוא אדמסקי ושם המשפחה לפני נישואי היה הירש.

כאשר נולדתי, הוריי אהבו אותי מאוד ופינקו אותי. נתנו לי יחס אישי וכל מה שרציתי היה לי. כאשר עליתי לגן, אימא שלי לקחה אותי מהגן הביתה בסוף כל יום, הכינה לי ארוחת צהריים, הייתי הולכת לישון, קמה, אוכלת משהו קטן והולכת לשחק עם חברים משחקים בכדור, קלאס וחבל.

כאשר הייתי בבית הספר, הייתי קמה בשש וחצי בבוקר מתארגנת, ובשבע וחצי הולכת לבית ספר שהיה שש שנים, למדתי בית הספר ממלכתי דתי ואחרי שש שנים עברתי לבית ספר רגיל ששמו דוד ילין.

לאחר מכן הלכתי לבית ספר מקצועי פיטמן, כאשר הלכתי למיונים לצה"ל אבל דחו אותי כי הייתי רזה מדי. בגיל 19 וחצי התחתנתי עם גבר ששמו שמחה, החתונה הייתה קטנה מפני שאימא של שמחה נפטרה. בגיל 20 וחצי ילדתי את הבת הבכורה שלי רחלי, היא נקראה כך על שם אימא של שמחה שנפטרה. בגיל 23 ילדתי את בתי האמצעית ששמה עמליה, על שם של סבתא שלי, בגיל חודש וחצי חלתה עמליה בבלוטת התריס, ושכבה חודשיים בבית חולים. הרגשתי פחד חזק ובהלה, וכדי להתגבר על כך בעלי תמיד היה שם. בגיל 26 ילדתי את דורית, אימא של אלה, שהיא על שם סבתא רבתא שלי.

כאשר רחלי עלתה לכיתה א' התרגשתי מאוד. כשבנותיי שירתו בצה"ל התרגשתי ופחדתי בו זמנית, כי הן שירתו בעזה, בחיל הים. כשהייתי בת 54, בגיל 56 נפטר בעלי שמחה. היה לי מאוד מאוד קשה אבל התגברתי על כך בעזרת בנותיי. שנים עברו ונולדו לי נכדים, כאשר נכדי הבכור עידו חגג בר מצווה התרגשתי מאוד ושמחתי. כשהחתן שלי לקח אותי בפעם הראשונה לארצות הברית, הייתי בשוק מהגודל, מהאטרקציות, מהמטוס הגדול עם שתי הקומות, הטיול במערת הנטיפים, המלונות – זה היה כיף לא רגיל. מאז התחלתי לטוס לחו"ל – ברלין, צרפת, איטליה, פולין, יוון, אמסטרדם, בודפשט ועוד. ביום שישי 17.3.2023 חגגנו לבת האמצעית שלי יום הולדת 50, והרגשתי התרגשות ושמחה.

כיום אני קמה בבוקר, מתארגנת ומארגנת, ויוצאת עם חברות לבית קפה. אנחנו מפטפטות, מדברות, מתייעצות, ולאחר מכן הולכות לבית של בתי דורית, שם אני עוזרת לבתי בעבודות הבית כדי להקל עליה.

הזוית האישית

סבתא מלכה: לדעתי התוכנית יפה, נחמדה, זה מאוד חיבר אותי יותר לאלה ונתן לנו יותר זמן יחד. אני מאחלת לך שתצליחי בכל דרך ושתכבשי כל יעד. את ילדה חכמה ומיוחדת ואני אוהבת אותך.

אלה הנכדה המתעדת: אני חושבת שהתוכנית ממש כיפית, מגבשת ומגבירה את זמן האיכות. אני גיליתי דברים חדשים שלא ידעתי עליהם ואני ממש שמחה שהצטרפת אליי לתהליך הזה. אני מאחלת לך שתמשיכי ליהנות מההנאות הקטנות של החיים.

מילון

בית ספר ממלכתי דתי
חינוך ממלכתי-דתי (חמ"ד) ניתן בישראל על פי חוק חינוך ממלכתי משנת 1953 בבתי ספר המוגדרים בתור "ממלכתיים-דתיים", ובראשי תיבות ממ"ד, לעומת החינוך ה"כללי" החילוני. הוא הוקם על בסיס "זרם המזרחי" - זרם החינוך של תנועת המזרחי שהוקם בשנת 1902 ופעל כזרם חינוך רשמי בהסתדרות הציונית בתקופת המנדט הבריטי ועד לחקיקת חוק חינוך ממלכתי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כאשר עליתיי לגן, אמא שלי לקחה אותי מהגן הביתה בסוף כל יום“

הקשר הרב דורי