מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ראיון עם סבתא רחל

הפמוטים של סבתא
מסיבת סיום כיתה ו' עם סבא סבתא ואחיי
גלגולו של חפץ

סבתא רחל נולדה בתאריך 28.8.1948, כ"ג אב תש"ח בישראל ביישוב קרית טבעון. שם משפחתה הקודם: לוי. שמות הוריה: חנה וחיים(ז"ל).

בתיכון למדה בין היתר אנגלית ועברית. סבתא עדיין בקשר עם חברתה מהתיכון, נירה. שמות חברים זכורים מהילדות: מרים, עדנה ויהודית.

סבתא הייתה בנוער העובד ובצבא. סבתא הייתה נוהגת לשחק במשחקי חצר, כמו: קלאס, חמש אבנים, חבל, גומי, חמש מקלות והייתה נוהגת בחורף ללכת עם כל החברים לטייל על פסי רכבת העמק. סבתא נהגה לקטוף פרחי שדה, מה שהיה מותר לעשות אז, לפני שהוציאו חוק נגד זה.

סיפור ההיכרות של סבתא  וסבא: שניהם היו בים כל אחד בנפרד עם חבריו. אחד מהחברים של סבתא ואחד מהחברים של סבא הכירו אחד את השני והם הכירו להם אחד את השני ומשם זה התפתח.

המאכלים האהובים על סבתא הם קובה, מרקים, בורקס ומג'דרה. סבתא מבקרת הרבה את הנכדים, מכינה מאכלים טעימים ונמצאת אתנו בצהריים כי אנחנו לא רוצים ללכת לצהרון.

סבתא מספרת על ילדותה של אמי: "הייתה תלמידה טובה, נגנית וילדה מוכשרת". סבתא אהבה ללכת עם אמי לקניות, וסיפרה שאמי הכי אהבה לקנות ציוד לבית הספר. אמא אהבה שעות להסתובב בחנויות לציוד כתיבה, בגדים וצעצועים.

סיפור הפמוטים:

אמא של סבתא עלתה מפולניה לפני מלחמת העולם השנייה. היא הביאה איתה כמה פריטים בודדים  ואחד מהם הוא הפמוטים שבתמונה שלמעלה. סבתא נתנה אותם במתנה לאמי כשהיתה בת 8. אמא לא הבינה עד כמה הפריט הזה יקר ערך. סבתא של אמא נפטרה לפני 30 שנה והפמוטים האלה ועוד כמה פריטים שקיבלה למזכרת כיום הם הם יקרי ערך עבור אמא שלי.

הזוית האישית

נועם: סבתא יקרה אני אוהב אותך מכל. נהניתי לראיין אותך וללמוד על משפחתנו בהרחבה. מאחל לך בריאות, אושר ואהבה.

מילון

פמוט
כלי שבו מעמידים נרות

ציטוטים

”תמיד הייתי בעד חיבור כל חלקי המשפחה וכך עד היום“

הקשר הרב דורי