מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות חייה של מריה בקל

בתמונה זו אני וסבתא שלי ביום ההולדת שלי
כניסה לחטיבת הביניים אורט גוטמן
חיי סבתא שלי

שמי נטליה, נולדתי בתאריך 18.06.1955 באוקראינה בעיר חרקוב.

כאשר הייתי קטנה לא הייתה לי אפשרות ללכת לגן. לעומת זאת, היו לי הרבה אפשרויות להעביר את הזמן בכיף, אהבתי מאוד לשחק עם חברות שלי: קטיה, אירה וראיה, בדרך כלל שיחקנו בחצר עם כדור, ציירנו ושתלנו פרחים.

כאשר הייתי בת 22, בתאריך 01.05.1978 הכרתי את בן הזוג שלי, ולאחר ארבעה חודשים, בתאריך 28.09.1978 התחתנו, הכרנו אחד את השני במסיבה של חברים שלנו, התחלנו לטייל וללכת יחד להצגות והופעות.

הבן הראשון שלי (אבא של מריה) נולד בתאריך 04.10.1979 והבן השני שלי נולד בתאריך 10.04.1986. לבני הראשון נתנו את השם אלכסנדר ולבן השני אנטון, אני ובעלי כבר 44 שנים יחד.

עלינו לישראל לנמל חיפה באונייה בשנת 19.03.2002. מאוד שמחנו שעלינו לישראל, כי רצינו מאוד להכיר את הארץ וללמוד עליה. הלכנו לאולפן עקיבא ללמוד את השפה, אך אני ובעלי לא סיימנו אותו מפני שהיינו צריכים ללכת לעבוד. לעומת זאת שני הבנים שלי סיימו אותו, אני התחלתי לעבוד כמטפלת ובעלי במאפיית בדש שעכשיו נקראת ברמן.

עכשיו אני בת 66, התחביב העיקרי שלי הוא לגדל פרחים, יש לי הרבה פרחים יפים מאוד שצומחים אצלי במרפסת. בנוסף אני אוהבת מאוד לקרוא ספרים ולטייל בארץ, לראות את הסביבה, צמחיה ומקומות חדשים. אם הייתי מקבלת אפשרות לשנות משהו בחיים שלי לא הייתי משנה כלום, אני מאוד אוהבת את המשפחה שלי: יש לי בעל, שני בנים, וארבעה נכדים. הדבר הכי חשוב הוא שכולם חיים ובריאים.

הזוית האישית

מריה הנכדה המתעדת: היה לי כיף ומעניין לשמוע על הילדות של סבתא.

מילון

חרקוב
חַרְקוֹב (באוקראינית: Харків – חַרְקִיב; ברוסית: Харьков – חרקוב) היא העיר השנייה בגודלה באוקראינה, אחרי קייב, הבירה. חרקוב היא מרכז מחוז חרקוב, ומצויה בצפון-מזרח אוקראינה; ב-2010 היו בה כ-1,449,000 נפש. חרקוב היא אחד ממרכזי התעשייה, התרבות, החינוך וההשכלה החשובים של אוקראינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם הייתי מקבלת אפשרות לשנות משהו בחיים שלי לא הייתי משנה כלום, אני מאוד אוהבת את המשפחה שלי“

הקשר הרב דורי