מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות החיים של נונה שלי

שחר ונונה (סבתא) שרה
נונו ונונה (סבא וסבתא)
הילדות באיטליה, הגיור והחיים בישראל

העלייה לארץ ישראל

נונו ונונה שלי (סבא וסבתא שלי), עלו במטוס בשנת 1986 לארץ ישראל מאיטליה ולפני זה הם למדו שמונה שנים עם רבנים, כדי להיות חלק מעם ישראל. אחרי הגיור שלהם בשנת 1984, הם ראו שבגולה זה היה מאוד קשה לחיות כיהודים שומרי מצוות, אז הם החליטו שהמקום הנכון לחיות בו הוא ארץ ישראל.

הם הגיעו לחיפה עם בתם בת החמש ושם נונו (סבא) מצא עבודה בטכניון שבחיפה, הוא היה מהנדס אלקטרוניקה. במהלך השנים נולדו גם אימא שלי וגם דוד שלי ונונה גידלה את הילדים בבית. בינתיים, נונו קיבל עבודה באשדוד בחברת אלתה ואז הם היו צריכים לעבור לגור ברחובות בשנת 1991. בגלל שלא הייתה להם פה משפחה הם הכירו חברים חדשים (במיוחד בבית הכנסת ובעבודה של נונו).

זיכרונות משנות העשרים שלהם

בשנות העשרים שלה, נונה גרה במילאנו. נונה הייתה מתרגמת מאיטלקית לאנגלית ומאנגלית לאיטלקית ועבדה בתחום הזה. מה שהיא עשתה בזמנה הפנוי זה לבלות עם חברים וחברות לפיצה או לסרטים או לנסוע לסקי לשבוע… המוזיקה שהיא אהבה (ועדיין אוהבת) היא מוזיקה קלאסית ובמיוחד ללכת לשמוע קונצרטים.

סיפורי אהבה ומשפחה

נונו ונונה הכירו כשיצאו לטיול עם חברים, ואז המשיכו את ההיכרות שלהם ואחרי כמה זמן החליטו להתחתן. אחרי כמה שנים נולדה ילדה ראשונה בשם נעמי. בינתיים הם למדו יהדות ומצוות כדי להיות יהודים, רק אחרי זמן רב ושכנוע, הרבנים הסכימו להם להתגייר ולהיות חלק מהעם היהודי. אחרי זה החליטו לעלות לארץ.

החלומות של נונה ושלי

כשנונה הייתה צעירה היא רצתה ללמוד, כדי להיות מורה לשפות, אבל החלום לא התגשם בגלל שמעברי המשפחה  מדרום איטליה לצפון איטליה וגם בגלל העבודה של אבא שלה. ושם היה לה קשה להתקבל לאוניברסיטה, אז היא בחרה ללכת ללמוד בבית ספר למתרגמים ושם היא הצליחה. אחרי שש שנים של לימוד היא קיבלה תעודה כמתרגמת מאנגלית לאיטלקית ומאיטלקית לאנגלית.

לנונה יש עוד חלום לטוס לאיטליה עם כל הנכדים שלה ולהכיר להם את ארץ איטליה מצפון ועד דרום. החלומות שלי זה להיות טובה בציור, בגלל שגם נונה שלי היא ממש טובה בציור ואפילו ציירה אותי! וגם לי יש עוד חלום, שיהיה לי טלפון חכם.

מה שנונה ואני אוהבות לעשות

נונה אוהבת ללכת למדרשה וללמוד יהדות, להשתתף בחוג ציור, שיעור פלדנקרייז ולפגוש חברות ולהיות עם הנכדים שמגיעים אליה אחרי בית הספר, וגם ללכת לקונצרטים או לקולנוע, נונה גם אוהבת לסרוג ולקרוא הרבה ספרים. ואני, שחר, אוהבת לצייר ולשיר וללכת עם נונה להופעות. ביחד, אנחנו אוהבות לאפות ולבשל, להכין יצירות וללכת לקונצרטים ביחד.

הזוית האישית

נונה: היה מאוד מעניין ומרגש ששחר קיבלה הזדמנות להכיר חלק בחיים שלי לפני ואחרי העלייה. אני מאחלת לשחר שתמשיך להתעניין בנושאי החיים היהודיים בגולה ושתהיה לנו אפשרות לבקר יחד באיטליה.

הנכדה שחר: היה מאוד מעניין ומרתק לשמוע סיפורים משפחתיים, ואני מאחלת לנונה שתצליח במה שתרצה וגם שנטוס יחד לאיטליה.

מילון

פלדנקרייז
שיטה שמטרתה לפתח את יכולותיו של האדם.

ציטוטים

”בגולה היה מאוד קשה לחיות כיהודים שומרי מצוות“

הקשר הרב דורי