מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קופסת התכשיטים של סבתא אניטה

קומקום התה של סבתי אניטה ז"ל
קופסת התכשיטים של סבתא אניטה ז"ל
קופסת התכשיטים

שמי שרון אלימלך, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ומביא את סיפור החפצים היקרים שסבתא שלי אניטה אלימלך ז"ל השאירה לנו. סבתא אניטה נולדה בשנת 1930 בעיר קזבלנקה שבמרוקו, לבית משפחת כהן. היא עלתה לישראל בשנת 1960.

במסגרת התכנית הכנתי את תעודת זהות לעיר שבה אני גרה ולומדת – טבריה:

מקור שם העיר טבריה : טבריה נקראת על שמו של טיבריוס הקיסר הרומי.

סמל העיר טבריה: לעיר היה סמל שהופיע על החותמת הרשמית של העירייה עוד מתקופת המנדט הבריטי (משנות ה-30). בשנת 1957 (תשי"ז). נבחר סמל העיר, בעיצובו הנוכחי.

סמל העיר טבריה

תמונה 1

תיאור הסמל

בסמל העיר בטבריה יש מזרקת מים קטנה ומעליה יש חומה ומאחוריה שלושה בניינים ושלושה עצי דקלים. בתחתית סמל העיר טבריה יש מים ואת המילה טבריה. סמל העיר טבריה בצורת מלבן שבתחתיתו זה מתעגל. המים מסמלים כנרת והעצים מסמלים ירוק וטבע. הבניינים מסמלם את התושבים שגרים בעיר טבריה. החומה מסמלת את יחידותה של העיר טבריה. הסמל נותן ביטוי לכינרת, למעיינות מי המרפא בחמי טבריה, לעיר העתיקה ולעיר החדשה.

החפצים המיוחדים – מזכרות שסבתא אניטה אלימלך ז"ל השאירה לנו בירושה

חפץ יקר לנו, שעובר בירושה במשפחתי הוא קופסת התכשיטים של סבתי אניטה ז"ל. סבתא אניטה קיבלה את קופסת התכשיטים מסבתא שלה. קופסת התכשיטים זו עברה כבר ארבע דורות במשפחתנו והיום היא אצל אימא שלי. אמי שומרת עליה מכל משמר.

קופסת התכשיטים של סבתא אניטה ז"ל

תמונה 2

לצערי, אני לא זכיתי להכיר את סבתא שלי אניטה אלימלך. חלומי הגדול היה לפגוש אותה, כי אבי סיפר לי שהיא אישה מאוד טובה, אשה יפה שאהבה את הבריות. שמעתי את הסיפורים עליה מאבי. היום אני ממש מתגעגע אליה. אני לא יכול שלא להזכיר גם את סבי ז"ל, שגם אותו  לצערי לא זכיתי לפגוש.

קומקום התה ממרוקו – שנשאר בביתנו

תמונה 3

הזוית האישית

שרון אלימלך: במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה השתתפתי הכנתי עבודה מסכמת על היישוב שלי, טבריה העיר בה אני גרה.

היישוב שלי – טבריה

ז

מילון

טבריה
טְבֶרְיָה (בערבית: طبريا - טַבָּרִייַא) היא עיר במחוז הצפון בישראל, בגליל התחתון ובבקעת כינרות. טבריה שוכנת לחופה המערבי של הכנרת והיא העיר היחידה הממוקמת לחופי אגם זה. מספר תושביה מוערך ב-2016 בכ-43,100. שטח השיפוט שלה הוא כיום 15,392 דונם. העיר נוסדה בשנת 20 לספירה על ידי הורדוס אנטיפס ונקראה על שמו של הקיסר הרומי טיבריוס. על פי הברית החדשה, לאחר הקמת העיר פעל ישו באזור צפון הכנרת, ועל כן בנצרות נחשב האזור לקדוש. בטבריה ובסביבותיה קמו כנסיות רבות, והעיר הפכה למרכז לצליינות. בהיסטוריה היהודית, טבריה נחשבת לאחת מארבע ערי הקודש, ביחד עם ירושלים, חברון וצפת, שבהן התרכזה מרבית האוכלוסייה היהודית בארץ ישראל מסוף ימי הביניים ועד המאה ה-19.

ציטוטים

”קופסת התכשיטים זו עברה כבר ארבע דורות במשפחתנו“

הקשר הרב דורי