מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

צמד דו-רון

עם מיה נכדתי היקרה.
ילדות בגליל ים.
איך הפכתי לזמר

שמי חנן ויסבאום , נולדתי בתל אביב בשנת 1939. בית ספרי היה עממי ושם בית הספר התיכון היה "שבח". שירתי בחיל הקשר כמדריך בבסיס הדרכה. ונכנסתי לעבוד עם אבי בעסק המשפחתי, שהוא היה מוצרי מתכת בן יהודה. הם היו מכינים אבזמים, קפיצים, טבעות וכו'.

חייל בחיל קשר

תמונה 1

כל הסיפור התחיל כשאני וחבר שלי ברוך היינו באותו בסיס ושנינו אהבנו לשיר.  החלטנו להקים צמד שנקרא צמד דו-רון. באותה עת נערכה תחרות שירה בין בסיסים בצה"ל וזכינו במקום ראשון.

היה לנו ממש כיף אז החלטנו לקחת את זה ברצינות והתחברנו עם המלחין יוסף הדר (ערב של שושנים). הקלטנו תקליט שהשיר המוביל היה שיר "הפלפל". השיר התפרסם במצעד הפזמונים וכך התפרסמנו והתחלנו להופיע בכל הארץ. אחרי שנה, הוצאנו את התקליט השני שנקרא "זמר בדרכים" והתחלנו להופיע בהרבה בסיסי צה"ל, מטעם הוועד למען החייל. משם עברנו להופעות מול קהל באולמות.

עטיפת התקליט שלנו

תמונה 2

הצטרפנו ללהקת ריקוד והופענו בין הריקודים כדי לאפשר ללהקה להחליף תלבושות. אחרי שנתיים הצוות התפרק מכיון שברוך, חבר הצמד השני, עזב לארצות הברית ואני הצטרפתי למקהלה. עד היום אני במקהלה וזה מאוד כיף.

הזוית האישית

מיה הנכדה: היה לי כיף לשמוע את הסיפור של סבא ולגלות עליו דברים חדשים.

סבא חנן: גיליתי שיש לי נכדה חמודה וחכמה.

מילון

אבזם
החלק בקצה רצועה או חגורה שמאפשר לסגור או להדק אותה.

יוסף הדר
יוסף (יוסקה) הדר (הדריך) (16 בדצמבר 1926 – 26 באוגוסט 2006) היה מלחין, מנצח מקהלות ומורה למוזיקה ישראלי. יוצר חשוב בזמר העברי, שהלחין עשרות שירים, בהם בולטים במיוחד הם שירי הרועים, שרווחו בשנות ה-50. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”במסגרת צמד דו-רון הקלטנו תקליט שהשיר המוביל בו היה שיר "הפלפל". השיר התפרסם במצעד הפזמונים“

הקשר הרב דורי