מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

צ'יפ מוס סבא של יגל עברון

יגל עם סבא צ'יפ
רבקה ורעואל, ההורים של יגל, עם יגל ואחיו
מהלך החיים של סבא צ'יפ, החל מהילדות, העלייה לארץ והחיים בישראל

שמי צ'ארלס מוס המכונה צ'יפ, נולדתי בשיקגו 1955. לאחר שסיימתי לימודי תיכון בשנת 1973, עברתי לבוסטון ללמוד באוניברסיטה. למדתי הנדסת מכונות והנדסת חומרים. בשנת 1979, לאחר סיום תואר ראשון ושני, עברתי לקליפורניה לעבוד בחברה שהייתה מייצרת את מעבורת החלל. נהנתי מאוד לעבוד על מעבורת החלל ולמדתי הרבה.

הגעתי ללוס אנג'לס שבוע לפני ראש השנה. בבית הכנסת בחג, פגשתי אישה שמתפללת בבית הכנסת והיא שאלה אותי אם אני רוצה לעלות לישראל. עניתי לה שכן אבל בעוד כמה שנים כי רק הגעתי ללוס אנג'לס. היא אמרה לי "יש לי חברה שגרה בישראל והחברה בול מתאימה לך". אמרתי לה תודה רבה אבל עכשיו אני לא מחפש אישה בארץ. אותה אישה חפרה לי כל שבוע שיש לה חברה שמתאימה לי.

אחרי שלוש שנים, החלטתי שהגיע הזמן לעלות לארץ, טסתי לישראל כדי לחפש עבודה. האישה (מלוס אנג'לס) הכריחה אותי להבטיח שאתקשר לחברה שלה בישראל ושאצא איתה לדייט. הייתי בישראל למשך שבועיים כדי לחפש עבודה. מצאתי עבודה וגם יצאתי לדייט עם החברה של האישה מלוס אנג'לס.

העלייה לישראל

עליתי לארץ ביוני 1982 באמצע מלחמת לבנון הראשונה. התחלתי לעבוד בתעשייה האווירית על בניית מטוס הלביא. באותו זמן התחלתי לצאת עם פנינה (החברה של האישה מלוס אנג'לס). עבדתי בתעשייה האווירית עד שארה"ב הכריחה את ישראל להפסיק עם הייצור של מטוס הלביא.

באותו עת, הפסקתי לעבוד בתעשייה אווירית וגם התחתנתי עם פנינה שהייתה עורכת דין. עברנו לגור ברעננה בשנת 1983. פתחתי חברה שלי שעסקה בתקשורת בסיבים אופטים ופנינה עבדה במשרד עורכי דין. נולדו לנו חמישה ילדים: רבקה, חיה, אילנה, נעם ושלמה. רבקה הבכורה היא אימא של יגל.

רבקה נולדה בשנת 1986 כשהייתי בן 31 ואימא שלה היתה בת 27. רבקה סיימה תיכון ושירות לאומי בשנת 2006 והתחילה ללמוד משפטים בבר אילן. תוך כדי הלימודים רבקה התחתנה עם רעואל עברון שסיים לימודי הנדסה בטכניון. שניהם עבדו בתחומים שלהם, ובשנת 2012 נולד להם בן הבכור בשם יגל. בשנים הבאות נולדו להם עוד בן ושתי בנות: בארי, מיתר, וכרם.

משפחת עברון גרה היום ברחובות ויגל ובארי לומדים בבית ספר בראשית. הבנות עדין בגן, אבל שבשנת תשפ"ד, מיתר גם תתחיל ללמוד בבי"ס בראשית. יגל אוהב את הלימודים בבי"ס והוא בחוגים: כדורסל ואנגלית. הוא שחקן טוב בשחמט ושחקן לא רע בטניס שולחן. אני מצפה שעד הבר-מצווה, אני לא אוכל לנצח אותו בטניס שולחן.  האנגלית של יגל מאוד השתפרה בשנה האחרונה ואני מקווה שהחל משנת תשפ"ד, אני אוכל לדבר עם יגל אך ורק באנגלית.

אני ופנינה מאוד גאים ביגל ובכל הנכדים. שמחתי מאוד להשתתף בקשר הרב דורי עם יגל, ואני גם מקווה שאוכל להשתתף בתוכנית קשר הרב דורי גם עם נכדיי: בארי, מיתר וכרם.

תמונה 1

תמונות מהאלבום המשפחתי

תמונה 2
תמונה 3
תמונה 4
תמונה 5
תמונה 6

הזוית האישית

יגל: היה לי כיף לגלות חדשים עליך, סבא, ואני מאחל לך בריאות והצלחה.

סבא צ'יפ: היה לי מאוד כיף לבלות עם הנכד שלי בקשר הרב דורי, ואשמח לעבור את התוכנית יחד עם האחים שלו.

מילון

סינג'רה
דיברה הרבה מאוד.

ציטוטים

”עזרתי לבנות את מטוס הלביא.“

הקשר הרב דורי