מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ציוני דרך בחייו של סבא מיקי מרגלית

אני וסבא עושים סלפי
סבא מיקי עושה סקי
עיסוקים ותחביבים

שמי מיקי מרגלית, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדי עומר, יחד אנו מעלים סיפור מחיי אל מאגר המורשת של התכנית.

נולדתי בירושלים ומצד אימא שלי אני דור שביעי בארץ. את הילדות שלי ביליתי בפריז בגלל שליחות של ההורים שלי. אחרי שסיימתי בית ספר תיכון בארץ התגייסתי לצבא. בילדותי אהבתי לשחק כדורסל. אחרי הצבא למדתי הנדסת מכונות בטכניון. באותה תקופה התחתנתי עם אילנה, שאותה הכרתי בבית הספר התיכון, הגימנסיה העברית בירושלים.

במשך כל החיים שלי עסקתי בשלושה תחומים כלהלן: 1. עבדתי בתור מהנדס בהקמת תחנות חשמל סולארי. התקנתי את התחנות בארצות הברית ובספרד. כיום אני בפנסיה. 2. הדרכתי טיולים בחו"ל. אני ממשיך להדריך גם כיום. 3. הופעתי בתור קוסם. אני ממשיך להופיע גם כיום. זה העיסוק שבו אני נהנה הכי הרבה.

בנוסף לעיסוקים האלה אני נהנה ממשפחה נהדרת עם ארבעה נכדים ואוהב לצאת איתם לטיולים. לאחרונה פיתחנו תחביב משותף: לעשות סקי כולנו יחד.

סבא עושה סקי

תמונה 1

בכל התקופות רכשתי הרבה חברים בזכות כך שהקפדתי על יחס של "ואהבת לרעך כמוך".

הזוית האישית

סבא מיקי: היה לי ממש כיף לספר על עצמי לעומר. מאד נהניתי מההקשבה שלו ומההתעניינות שלו ומניהול שיחה איתו תוך כדי כך שסיפרתי לו על עצמי.

עומר הנכד המתעד: נהניתי ללמוד על סבא, זה היה מאוד מעניין. תרגלתי כתיבה ואני מרגיש שמאוד השתפרתי.

מילון

סולארי
מופעל באנרגיית השמש.

אָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ
אָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ היא מצוות עשה מהתורה, ולדעת התנא רבי עקיבא, הוא גם מושג יסוד בתורה. משמעות מצווה זו, היא שעל האדם לאהוב את רעהו כפי שהוא אוהב את עצמו. כאשר המשמעות המרכזית לכך היא: מה ששנוא עליך - אל תעשה לחברך. מכלל זה נגזרות דרכי התנהגות רבות, שבעטיין רבי עקיבא התייחס אליו כאל כלל מרכזי וחשוב בתורה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ואהבת לרעך כמוך“

הקשר הרב דורי