מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פלמ"חניק

סבא רבא דוד מברך את יהונתן
סבא רבא בעברו
סבא רבא שלי תורם אוכל לנזקקים

קוראים לי יהונתן מנחם הירשהורן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ואני רוצה לספר לכם על סבא רבא שלי:

סבא רבא זאבי דוד הוא תושב קרית אתא משנת 1952. סבא רבא דוד נולד בשנת 1929 בקלוז' שבטרנסילבניה והגיע ארצה בגיל חודשיים. הוא גדל בירושלים, למד בבית הספר "חובב" ובחברת הנוער בשדה אליהו, שם השתלב בפעילות ב"הגנה".

בשנת 1946 עלה עם חבריו לביריה, שם לחם במלחמת השחרור. עם סיום המלחמה הקימו הוא וחבריו עם פדויי גוש עציון את קיבוץ עין צורים.

משנישא למיכל, בת כפר אתא, התיישב כאן והשתלב במשק המשפחתי. להשלמת ההכנסה החל לעבוד כמורה לחקלאות בבית ספר יבנה והמשיך בחינוך נוער במסגרת משרד העבודה והרווחה.

עשרים ושתיים שנה ניהל את מפת"ן, מפעלי תעסוקת נוער בעיר וסייע בהקמת מוסדות דומים בערים אחרות. במשך עשר שנים נוספות היה מפקח בשירות שיקום נוער במחוז הצפון.

עם צאתו לגמלאות עבד בחצי משרה כרכז פיתוח תוכניות גמלאים מתנדבים בלשכת הרווחה, בה הוא ממשיך להתנדב עד היום. הוא חבר בארגון "בני ברית", פעיל ב"אנוש" ומשמש כחבר הנהלת "האגודה למען הקשיש". בביתו פועל מרכז חלוקת אוכל לקשישים המשנע כמאה ארוחות חמות בימי שישי. במסגרת משרד הבטחון הוא מרכז את פעילות המתנדבים בקרב המשפחות השכולות ונכי צה"ל.

הזוית האישית

יהונתן מנחם: נהניתי לכתוב על סבא רבא שלי ולראות את רוח התנדבות שעברה אצלנו במשפחה מדור לדור. אני גאה בסבא ובמה שהוא עשה.

מילון

שתיקה שווה זהב
אם אין לך משהו חשוב לומר, עדיף לשתוק.

ציטוטים

”דרך ארץ קדמה לתורה“

הקשר הרב דורי