מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלינו לארץ ישראל בעקבות סבא וסבתא

אני ומשפחתי באוקראינה
פעילות קבוצתית במסגרת התכנית
סיפור העלייה של משפחתי וגעגועים לעיר מגדן

שלום, שמי אנדריי, קרוא לי בשם הזה מכיוון שהשם של סבא שלי היה גם אנדריי וגם מפני שזה אחת מהשמות שאימא שלי הכי אהבה. נולדתי ברוסיה בעיר מגדן. זו עיר בצפון הארץ, זה אזור באוקראינה שהוא בדרך כלל יותר קר ויש שלג. היה לי טוב לחיות במגדן. היינו לובשים הרבה בגדים חמים, אבל זה לא הפריע. אהבתי את השלג!

להורים שלי קוראים ולדימיר ויוליה, השם של אחותי הוא מילנה. באוקראינה הייתי ילד קטן שהולך לגן, היו לי חברים ששיחקתי איתם, היה לי גן גדול ויפה. הייתה שם בריכה, סאונה, "חדר מלך". בשעות הפנאי הייתי מחוץ  לבית עם אחותי הגדולה ושיחקנו הרבה בשלג.

 

בית הספר הראשון שלי בארץ היה "בארי", המקצועות באותו בית הספר היו עברית, אנגלית, מדעים, ספורט, מתמטיקה ועוד הרבה מקצועות. היחסים עם הילדים היו ניטרליים. בהתחלה היה קשה בגלל שאני עולה חדש, בהמשך הסתדרתי. התלבושת בבית הספר הייתה: חולצה רגילה עם סמל של בית הספר. היו לנו הרבה טיולים ומסיבות. המקצועות האהובים עלי היו: מתמטיקה ואנגלית. אך את העברית ומדעים במיוחד לא אהבתי (אבל עכשיו כן). בתקופה זו עוד לא היה חדר אוכל. המאכל האהוב עלי היה פיתה עם שוקולד.

יש לי סבתא (אימא של אבא שלי), שגרה ברוסיה, וסבא וסבתא (הורים של אימא שלי) שגרים כאן בארץ קרוב אלינו בנתניה. הם עלו לארץ לפני הרבה שנים מאוקראינה. אני אוהב לבוא אליהם לבקר. אנחנו נפגשים הרבה.

עלינו לארץ בשנת 2015 בעיקר מכיוון שסבא סבתא גרים כאן ורצינו להיות קרובים אליהם, לכן הגענו לנתניה. היו קצת קשיים בהתחלה להתרגל לשפה חדשה ולמזג האוויר החם ולבילויים שונים אבל עכשיו אני מרגיש שדי השתלבנו.

בחרתי לשתף במתכון משפחתי מבית סבא וסבתא שאני מאוד אוהב, זה מאכל אוקראיני שנקרא "בורשט" – מרק אדום.

המתכון – בורשט

סלק, בשל, בצל, גזר, תפוח אדמה, רסק עגבניות, מלח, פלפל, כף סוכר (לפי הטעם), כרוב לבן.

מבשלים בסיר עם מים.

במחבת מטגנים גזר עם בצל, בהמשך מוסיפים סלק, ממשיכים לטגן ובסוף מוסיפים רסק עגבניות. מעבירים את תוכן המחבת לתוך הסיר עם מרק, בסיר גם שמים תפוח אדמה וכרוב. ממשיכים לבשל עד שהכל מתרכך.

הזוית האישית

אנדריי: העבודה על הסיפור הזכירה לי את החיים הטובים שהיו לי במגדן.

מילון

סאונה
מרחץ אדים, חדר שיש בו אוויר לח או אוויר יבש בטמפרטורה גבוהה הגורם להזעה מוגברת, ומשמש להרפיית שרירים, להורדת לחץ דם, להפחתת כאבי שרירים ועוד.

ציטוטים

”היו קצת קשיים בהתחלה להתרגל לשפה חדשה, למזג האוויר החם ולבילויים שונים, אבל עכשיו אני מרגיש שדי השתלבנו“

הקשר הרב דורי