מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלילותיו של סבא ניסים קיסר בארץ ישראל

שמחה ואושר עם יואב
תמונת נערות שלי בשילוב התפתחות נתניה
ילדותו והתבגרותו של סבא ניסים

שמי קיסר ניסים, אני סבא של יואבי, ראש השבט. יש לי שלושה ילדים ושמונה נכדים, אני הבכור, יש לי עוד אח ואחות. נולדתי בישראל בעיר חדרה בתאריך 19.1.1949. את שמי קיבלתי על שם סבי קסורלה ניסים ראש המשפחה, שנולד במדינת מקדוניה – יוגוסלביה לשעבר. שם החיבה שלי בילדותי היה "ניסימיקו". את ימי ההולדת אני חוגג עם משפחתי המורחבת בביתי עם אוכל ושתיה.

ילדותי 

גדלתי בנתניה בשכונת "אום חאלד" בדירה קטנה עם שני חדרים. את ילדותי העברתי במשחקי ילדות בשכונה ליד הבית: כדורגל, מוטרס, מחניים, משחקי חבל שונים ושחייה בים. אהבנו כולנו את שירי ארץ ישראל משנות השישים ושבעים. גן הילדים בו שהיתי היה של הגננת יהודית ולמדתי בבית הספר היסודי "אוסישקין".

האֹוכל בבית היה פשוט ובסיסי: מרק שעועית, אפונה עם אורז, בשר קיבלנו לעיתים פעם בשבוע. אירוע מיוחד שאני זוכר.- בילדותי קיבלתי אופניים כחודש לפני תאריך הבר מצווה שלי, זה היה חדש עבורי.

שירותי הצבאי 

את שירותי הצבאי עברתי בחיל השריון, חטיבה 7, בפיקודו של גורודיש. השתתפתי במלחמת ששת הימים והפלוגה שלי נעה בציר אל עריש איסמעליה עד תעלת סואץ. ממש חודש לפני תום השירות נפצעתי באזור חושניה, מסעדה בגולן. עברתי טיפול רפואי ארוך עם החלמה ארוכה.

לאחר מכן השלמתי את לימודי המקצועיים בתחום הכספים. עבדתי בחברת המשביר מזון וכן בתנובה בנתניה כחשב הסניף בנתניה. היום אני משמש בהתנדבות כמנהל הכספים והגיזבר בעמותת "מכבי נתניה טניס". יצאתי מספר פעמים עם משלחות ספורט של נוער לגרמניה.

הזוית האישית

סבא ניסים: שמחתי מאוד לשתף את הנכד יואב בסיפור תולדות חיי מהילדות, נערות, צבא ועד היום.

יואב הנכד: שמעתי בקשב רב ואפילו בהתרגשות את סיפור חייו של סבא ניסים המושלם.

מילון

לדברים יש טבע "להסתדר בעצמם"
בתקופת החיים יש לעיתים מצבים של מבוכה, חוסר אונים ואז ולפתע קורה שהדברים מסתדרים לבד. (סבא ניסים)

ציטוטים

”מקסימום זה יצליח“

”יש לי משחה מצויינת בשבילך“

הקשר הרב דורי