מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתו של סבא ויקטור מרוסיה

פעילות כללית במסגרת התכנית
פעילות בזוגות במסגרת התכנית
עלייתו של סבא ויקטור מרוסיה

שמי יהונתן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מעלה אל מאגר המורשת של התכנית סיפור מחייו של סבא שלי, ויקטור.

לסבא שלי קוראים ויקטור. סבא נולד ב- 21 לדצמבר בשנת 1957 בעיירה קטנה ברוסיה. שני ההורים שלו לחמו במלחמת העולם השנייה. אמו של סבא הייתה בשלנית בגדוד בו אבא של סבא לחם נגד האויב הנאצי וכך הם נפגשו. לסבא עוד שני אחים גדולים וסבא שלי הוא בן זקונים.

כשהיה בבית הספר סבא למד לנגן על אקורדיון מפני שאהב מוזיקה. בהמשך הוא אף הופיע עם להקתו. בנוסף, סבא שלי חלם להיות טייס וכל הזמן היה בונה דגמי מטוסים. בצבא סבא היה מפקד פלוגה במשמר הגבול עם סין, שם קיבל את אות הגבורה על כך שסיכל כניסת מפגע מסין.

לאחר הצבא סבא נסע לטייל ברחבי רוסיה. בטיול זה הוא פגש את סבתא שלי והם התחתנו. נולדו להם שלושה ילדים ואימא שלי היא הבכורה. בארץ נולדה להם עוד בת. סבא שלי למד הנדסת מכונות ועבד בפרויקטים גדולים. סבא אוהב לדוג ולטייל וגם לשמוע מוזיקה קלאסית ואופרה. בצעירותו סבא נהג לגלוש בסקי ולרוץ מרתונים.

לסבא יש הרבה סיפורים מעניינים על חייו ואני מאד אוהב לשמוע אותו מספר אותם. סבא עלה לארץ בשנת 1994 ביחד עם משפחתו לקיבוץ רביבים שבדרום. שם הם גרו שנה ולאחר מכן עברו לקריית גת. בישראל סבא היה צריך לפרנס את המשפחה הגדולה ולכן לא היה לו זמן ללמוד בארץ. הוא עבד כרתך במפעל למסכות אב"ח.

סבא וסבתא גרים עדיין בקריית גת. יש להם כלב וחתול וגם אקווריום ענק עם דגי נוי. אני מאד אוהב לבלות ולשוחח עם סבא כי יש לו חוכמת חיים וגם יש לו המון ידע כללי, אני יכול לדבר אתו על כל נושא והוא מלמד אותי ויודע לענות על כל שאלה שלי.

הזוית האישית

יונתן הנכד: היה מאוד מעניין לבלות זמן עם סבא שלי ולתעד את סיפורו במאגר המורשת.

סבא ויקטור: נהניתי מאוד להתראות עם נכדי במסגרת התכנית ולבלות אתו, זה נתן לנו זמן איכות יחד. אני תמיד אוהב לספר לו מסיפוריי ולייעץ לו אם אני רק יכול.

מילון

ריתוך
ריתוך היא פעולה פיזיקלית של חיבור שני גופים, לרוב גופי מתכת (או פולימרים) על ידי התכת חלק משני הגופים, לעיתים תוך הוספת מתכת או חומר אחר נוסף, והתמצקות מחדש לאחר הקירור. לעיתים ריתוך נעשה גם על ידי שינוי צורה פלסטית, או שתי הפעולות כאחת. צורות החימום הנפוצות הן: קשת חשמלית; ריתוך נקודות (העברת זרם חשמלי גבוה בין הגופים המרותכים); חימום בעזרת גז, לייזר, או תנור; הפעלת לחץ; משיכה; וחיכוך. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מאד אוהב לבלות ולשוחח עם סבא כי יש לו חוכמת חיים וגם יש לו המון ידע כללי, אני יכול לדבר אתו על כל נושא“

הקשר הרב דורי