מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה של סבתא טרזה מיידניק לארץ

סבתא מנגנת באוקרדיון
סבתא עם חלק מהנכדים בעבר
הילדות במונטווידאו, העלייה לישראל, קריירה ובניית הבית

שמי עידו, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבתי, טרזה מיידניק, ומעלה את סיפורה אל מאגר המורשת של התכנית.

שם נעוריה של סבתי הוא טרזה קנטרוביץ` והיא סבתא שלי מצד אבא. היא נולדה ב-18 לספטמבר 1958 במונטווידאו, בירת אורוגוואי. הסבים שלה הגיעו לשם לפני מלחמת העולם השנייה. ההורים שלה היו חנה לנדמן ואריה קנטורוביץ'.

סבתא למדה בבית ספר יהודי פרטי, היא למדה גם עברית וגם ספרדית. היא הייתה בתנועת "הנוער הציונית" ושם הכירה את סבא שלי אלברטו, יחד הם עלו לארץ, לקיבוץ ניצנים, לפני 44 שנה.

בארץ היא למדה להיות מורה למוזיקה במכללת תלפיות והיא עובדת במשרד החינוך מזה 35 שנה, היא מורה בבית ספר ניצן שבניצנים.

סבא וסבתא – יש להם תחביב לצאת פעם בשבוע להצגה או למין של סוג חוג סרטים שבו שומעים הכנה לסרט ורואים סרט לפני שהוא מוכן. כיום סבתא טרזה וסבא אלברטו גרים בקיבוץ ניצנים, ואצלם תמיד מעניין ושמח. לדוגמה, אנחנו תמיד באים אליהם בקיץ והם מפנקים אותי ואת האחים שלי, הם מביאים לנו תמיד גלידות ואנחנו נפגשים עם הדודים ועם בני הדודים. תמיד שאנחנו באים לביתם כולנו נהיים מגובשים מהרגיל.

מסר לדור הצעיר

המסר שסבתא רוצה להעביר לילדים של היום הוא, לשמור על ארץ ישראל שלנו לאהוב בכל מחיר, זה המקום של כל יהודי שיש בעולם.

סבתא מנגנת על אקורדיון

תמונה 1

הזוית האישית

עידו הנכד המתעד: היה לי מעניין לשמוע על הסיפור של סבתא שלי ולה היה כיף איתי. היה מאוד כיף לשמוע את הסיפור שלה ולתעד אותו.

מילון

מונטווידאו
מונטווידאו היא עיר הבירה, הנמל המרכזי, והעיר הגדולה ביותר באורוגוואי. מונטווידאו היא עיר עיקרית באורוגוואי, והעיר היחידה במדינה בעלת למעלה ממיליון תושבים. במונטווידאו ישנו נמל ימי, אחד מהחשובים באמריקה. בעיר נמצאות מצבות זיכרון ומוזיאונים רבים, וכמו כן גם מבנים היסטוריים וכיכרות. על פי מסד נתוני משאבי האנוש, מונטווידאו היא העיר בעלת איכות החיים הגבוהה ביותר באמריקה הלטינית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”המסר שסבתא רוצה להעביר הוא - לשמור על ארץ ישראל שלנו, לאהוב בכל מחיר, זה המקום של כל יהודי בעולם“

הקשר הרב דורי