מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה של תמרה מאוזבקיסטן

שלי ואימא שלה תמרה
תמרה בילדותה
מילדות מאושרת באוזבקיסטן לחוויה קשה באשקלון

שמי שלי שומכר, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם אמי תמרה ותעדתי את סיפור עלייתה לארץ.

תמרה מספרת

שמי תמרה , נולדתי בשנת 1982 בעיר טשקנט שבאוזבקיסטן. גרנו בדירה של דודה שלי שעזבה למדינה אחרת והשאירה לנו את הבית. הדירה הייתה מרווחת, גדולה ולי היה חדר מלא בברביות ופיות. אמי ואבי היו מאוד מקובלים באוזבקיסטן. אמי הייתה מורה לריקוד ולמוזיקה בבית ספר של ילדים עם מוגבלויות ואבי היה שוטר בכיר. הילדות שלי הייתה מאוד כיפית ושמחה עד ההודעה שאנחנו צריכים להשאיר את הכל שם ולעזוב לישראל. הייתי רק בת תשע9 באותה תקופה…

תמרה שומכר בילדותה באוזבקיסטן

תמונה 1

העלייה לישראל

כשבועיים לאחר ההחלטה כבר עזבנו את אוזבקיסטן והגענו לישראל בשנת 1994. העלייה ארצה הייתה לי מאוד קשה ואכזרית, ההורים שלי התחילו לעבוד בעבודות כמו מנקה ופועל בניין והיה לי מאוד קשה לראות אותם במצב הזה. אני הגעתי לבית הספר "מקיף א" באשקלון. אף אחד לא דיבר איתי בבית הספר וכולם צחקו עליי.

בילדותי

תמונה 2

לא ידעתי את השפה ובגלל זה לא היו לי חברים וכל היום הייתי לבד. בנוסף לכל הקשיים, כל יום בסיום יום הלימודים נשארתי ללמוד באולפן עד 18:00 בערב, שזה דבר מאוד מאתגר לילדה שרק בת תשע. היו לי המון מצבים קשים שקרו בבית הספר, אך הייתה מורה אחת ומיוחדת בשם סופי שתמיד ניסתה לעזור לי עם השפה והקושי להיות בסביבה של אנשים חדשים.

היום אני עובדת כאחות בבית חולים אסותא בראשון לציון. אמי עובדת בחנות בגדים ואבי הוא נהג משאית.

הזוית האישית

שלי: היה לי מאוד מעניין ואני ממש שמחה שניתנה לי ההזדמנות לחקור את אמי וללמוד עליה יותר למדתי המון דברים שלא ידעתי, על העלייה לישראל ועל קשיי הקליטה.

מילון

אולפן
אולפן עברית הוא בית ספר ללימוד אינטנסיבי של השפה העברית . האולפנים מיועדים לעולים חדשים במסגרת תהליך הקליטה.

אוזבקיסטן
רפובליקת אוזבקיסטן (באוזבקית: Oʻzbekiston Respublikasi, ברוסית: Республика Узбекистан) היא מדינה השוכנת בחלק המרכזי של יבשת אסיה. בעברה הייתה חלק מברית המועצות, וב-1 בספטמבר 1991 הפכה למדינה עצמאית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”"אף אחד לא דיבר איתי וכולם צחקו עלי" "היו לי המון מצבים קשים שקרו בבית הספר" “

הקשר הרב דורי