מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה לארץ של סבתא מרגריטה

נתי וסבתא מרגריטה
סבתא מרגריטה בצעירותה
מעבר בין מדינות

שמי מרגריטה, נולדתי ב7 לאפריל בשנת 1956 בארץ טורקמניסטן.

טורקמניסטן היא מדינה השוכנת בחלק המרכזי של יבשת אסיה. בעברה הייתה חלק מברית המועצות, והפכה למדינה עצמאית ב-27 באוקטובר 1991. אוכלוסייתה מונה כ-6,031,200 בני אדם. רוב תושבי טורקמניסטן הם מוסלמים, והיא אף חברה בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי. (ויקיפדיה)

הוריי היו ברגר ודורה. אימי נולדה באוקראינה ואבי בקזחסטן. שני הוריי היו רואי חשבון.

עד גיל שש עשרה, גדלתי בטורקמניסטן ובגיל שש עשרה עברתי לגור באוזבקיסטן. למדתי בבית ספר, והיו לי חברים מבית הספר ומהשכונה, שאיתם ביליתי אחר הצהריים. שירתתי בצבא שם, והחוויה הצבאית שלי לא הייתה מיוחדת במיוחד.

כשברית המועצות נפלה ב1991, והפכה ליותר מסוכנת החלטתי לטוס לישראל. הייתי אז בת שלושים וחמש והסתגלות לשפה חדשה בגיל שכזה הייתה קשה במיוחד.

הכרתי את בעלי בזכות העבודה והתחביבים שלי – להכין אוכל ולקרוא ספרים.

ביציאה לפנסיה אני רוצה לטוס לקזחסטן.רפובליקת קזחסטן היא מדינה השוכנת בחלקה המרכזי של יבשת אסיה, חלקה הקטן ביבשת אירופה והיא המדינה התשיעית בגודלה בעולם מבחינת השטח והמדינה הגדולה ביותר ללא מוצא לים. בעבר קזחסטן הייתה חלק מברית המועצות, וב-16 בדצמבר 1991 הפכה למדינה עצמאית. חלק מארסנל הנשק הגרעיני של ברית המועצות הוחזק בקזחסטן. (ויקיפדיה)

הזווית האישית

נתי הנכד: למדתי המון על עברה של סבתי ועלייתה לארץ.

סבתא מרגריטה: המסר שאני רוצה להעביר לבני הנוער הוא שישמרו על העולם, שיהיו שמחים, בריאים ומאושרים ושיצליחו בלימודים.

מילון

פנסיה
פנסיה או גמלה היא תשלום חודשי המשולם לעמית לאחר פרישתו מהעבודה (פרישה בגיל פרישה או פרישה מוקדמת, טרם גיל הפרישה), באירוע נכות לפני הפרישה מהעבודה או תשלום לשארים בעקבות אירוע פטירה של העמית/ה הן במהלך העבודה או לאחר הפרישה מעבודה.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”המסר שאני רוצה להעביר לבני נוער הוא שישמרו על העולם, שיהיו שמחים, בריאים ומאושרים ושיצליחו בלימודים.“

הקשר הרב דורי