מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה לארץ של דיאנה גורדון מאוקראינה

אני עם סבתא בפעילות בקשר הרב דורי
תמונת ילדות של סבתא
המסע מאוקראינה לארץ ישראל

שמי דיאנה גורדון, נולדתי בשנת 1959 בעיר צ'רנוביץ שבאוקראינה.

עליתי ארצה בנובמבר 1973, מיד בסיום מלחמת יום הכיפורים. הייתי בת 13. עליתי ארצה ביחד עם הורים שלי מעיר צ'רנוביץ, אוקראינה, ברית המועצות.

התגשמות החלום

הדרך מברית המועצות עד ישראל נמשכה כמה ימים. עברנו דרך צ'כוסלבקיה ואוסטריה והגענו לישראל בטיסה מווינה. אני לא הכרתי את ישראל, רק שמעתי מההורים על המדינה שהיא מדינת יהודים. הורים שלי היו ציוניים וחלומם הגדול היה לעלות ארצה ולגדל בארץ שלנו משפחה.

 בילדותי

תמונה 1

כשהגעתי ארצה לא ידעתי לדבר עברית, דיברתי רק רוסית. התחלתי ללמוד שפה בפנימיה במוסינזון. היו שם ילדים יהודיים שהגיעו מכל מיני ארצות בעולם. זו היתה תקופה מאוד מעניינת. למדנו ביחד לדבר עברית, לשיר בעברית, לרקוד ריקודי עם. זו היתה שנה מאוד שמחה, הכרתי הרבה חברים חדשים ולמדתי עברית.

טיילנו בארץ וכך דרך הרגליים הכרתי את ארץ ישראל ופעם ראשונה בחיי הגעתי לירושלים. ירושלים של זהב, התרגשתי מאוד בעליות לירושלים, מעיר העתיקה והכותל. גם היום מלווה אותי התרגשות גדולה כל פעם שאני עולה לירושלים.

 בתקופת השירות הצבאי

תמונה 2

הקמתי בית בישראל יחד עם בעלי ז"ל, חיים. נולדו לנו שני ילדים: שרון ומיכאל. יש לי נכדים. עמית, יואב, ליה, אמילי, דניאל ואלין. ככה אנחנו מגשימים את חלום, הקמת משפחה בישראל.

הזוית האישית

סבתא דיאנה: התרגשתי מאוד להיות יחד עם נכדי עמית בתוכנית הקשר הרב דורי שמחתי שעמית בחר בי והתעניין בסיפור חיי עמית: היה כיף מאוד בתוכנית ביחד עם סבתא הכרתי סיפורים חדשים על חייה אני מאחל לה הרבה בריאות ואושר

מילון

פנימייה
בית ספר שהילדים לנים בו

ציטוטים

”פעם ראשונה בחיי הגעתי לירושלים. ירושלים של זהב, התרגשתי מאוד בעליות לירושלים, מעיר העתיקה והכותל“

הקשר הרב דורי