מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייה מברית המועצות לישראל בגיל פנסיה

אני וסבא תיאודור כיום
סבא בעבר
סיפורו של סבי, תאודור ורשבסקי מילדותו ועד היום

שמי הוא תאודור ורשבסקי, סבא של מיכאל, עמו אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי. נולדתי להורי ולדימר ומריה ורשבסקי בתאריך 7/10/1950, בעיר סומי שבאוקראינה ויש לי אח אחד ששמו בוריס. אבי ולדימר, השתתף במלחמת העולם השנייה ואמי מריה, הייתה רוקחת בבית חולים.

בילדותי הייתי תלמיד שובב, היה לי הרבה ידע, אך עדיין היו מבחנים שהייתי נכשל בהם. הציונים לא השפיעו עליי ולכן כנהוג אחריי שעות הלימודים בבית הספר תמיד יצאתי החוצה לשחק עם החברים, אם זה במחבואים, בתופסת או כל משחק קופסא אחר. עד היום יש לי קשר עם חלק מחברי הילדות שלי. הילדות לא הייתה משעממת לרגע, תמיד היה מה לעשות.

סבא תאודור בצעירותו

תמונה 1

 

בגיל 17 עברתי לעיר שנקראת סתורפול (כיום העיר שייכת לרוסיה), כי אני הייתי צריך לעבוד שם. באחת ממסיבות הנוער שהתקיימו שם במתנ"ס פגשתי שם את טטיאנה, התאהבתי בה ומשם הקשר שלנו התפתח עד לחתונה. בשנת 1972 כשהייתי בן 22 התחתנתי עם טטיאנה באולם נישואים מפואר והבאנו לעולם שני ילדים: ולדימיר ז"ל ואלכסיי (אבי). לאחר הרבה שנים, כשיצאתי לפנסיה החלטנו אני ואשתי לעבור לישראל.

העלייה לישראל

בשנת 2009 אני ואשתי עשינו עלייה לישראל, מכיוון ששני ילדינו כבר עברו לארץ לפנינו, וגם הנכד הראשון שלי, מיכאל, נולד בישראל. כשעלינו, החלטנו שנעבור לגור בנתניה, שכרנו בית ברחוב יצחק קצנלסון וגרנו שם. המעבר לישראל בשבילי, לא היה פשוט, בעיקר בגלל קשיי השפה. עברית לא ידעתי ולכן הלכתי ללמוד באולפן. עד היום יש לי קושי בשפה, אבל אני משתדל מאוד.

כיום אני בן 72 חי גר בהוסטל של חברת עמידר יחד עם אשתי. בזמני הפנוי אני אוהב לרכב על אופניים ולקרוא ספריי היסטוריה. נכדיי הם: מיכאל, סופיה, דניאלה, אליסה וליזה.

הזוית האישית

הנכד מיכאל: נהנתי מאוד, זו היא חוויה שלא שוכחים, למדתי על סבא הרבה דברים חדשים.

סבא תאודור: המפגשים והשיחות עם מיכאל, נכדי, היו מאוד מהנים. היה מרגש לחזור על כל היסטורית חיי, עברתי רגעים שלא עוברים בכל יום.

מילון

פנסיה:
תשלום חודשי למי שפרש מעבודתו בגיל מבוגר (גמלה).

ציטוטים

”באחת ממסיבות הנוער שהתקיימו מתנ"ס פגשתי שם את טטיאנה התאהבתי בה ומשם.... עד לחתונה“

הקשר הרב דורי