מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עוגיות הבעבע של פורים – סבא יוסי אנונו

משפחתו של סבא
סבי וסבתא בחתונה
סבא יוסי נזכר בילדותו ומספר לדנה

שמי דנה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את חייו של סבי, יוסי אנונו, ומעלה את סיפורו אל מאגר המורשת של התכנית.

בשנת 1956 נולד בישראל תינוק קטן בשם יוסי אנונו. יוסי הוא סבי מצד אמי. ההורים של סבי עלו ממרוקו לישראל בשנת 1942. בזמנו הם גרו בצריף, לאחר מכן עברו לדירה בקריית מלאכי. סבי גדל שם יחד עם שבעה אחים נוספים, הם גרו בדירת שלושה חדרים אך אז בזמנו זה היה מספיק. זיכרון נוסף מהילדות שחלק איתי סבא קשור לחג פורים: בפורים היה לסבי ולמשפחתו מנהג על פיו הם אוכלים עוגיות מיוחדות שנקראות בעבע, במילוי תמרים, סבי מתאר אותן כעוגיות טעימות במיוחד, שהוא רצה לאכול אותן כמעט כל יום.

בילדותו סבא למד בבית ספר נצח ישראל, בו הוא למד עם כיפה על הראש. היו לו שם המון חברים טובים שבילה איתם הרבה, שיחק איתם בקלאס, גוגואים וכדורגל. בילדותו גם הוא ומשפחתו יצאו לטיולים וסיורים בצפון, בכנרת ועוד מקומות מיוחדים ביופים, וסבי וכיתתו הלכו לטיולים שנתיים בבית ספרו.

ככה סבי חי עד שהוא פגש את סבתי, רותי. הדרך שבה הם נפגשו הייתה במקרה: סבי שהה בדירה של חבריו הטובים בקריית מלאכי וסבתי הוזמנה גם היא לשם. ברגע הראשון בו סבי ראה את סבתי, הוא ראה אישה זוהרת לעיניו. הוא הלך לדבר איתה, הזמין אותה למסעדה, וסבתי הסכימה והלכה איתו. בסיום המפגש סבי ביקש את מספר הטלפון של סבתי כך הם יצרו קשר אחד עם השנייה. הם נפגשו כמעט כל יום, וכך שבה הם התאהבו.

לאחר כמה שנים, סבי ביקש מסבתי להיפגש במסעדה אליה הוא הזמין אותה אחרי הפעם הראשונה בה נפגשו, שם הוא הציע לה נישואים. בשנת 1978, הם התחתנו באולם בקריית מלאכי, החיוך לא ירד להם מהפנים. מיום זה הם סופית היו ביחד, שמחים ואוהבים אחד את השנייה. נולדו לו ולסבתא שלושה ילדים ומהם שני בנים ובת אחת.

סבא עבד באחזקה במאפייה, הצליח לו העסק. חייו המשיכו כך לזמן רב. כיום הוא אוהב לעשות ספורט, לדבר עם רותי, להקשיב למוזיקה יוונית וכמובן לבלות עם הילדים והנכדים בשבתות ובאירועים משפחתיים.

הזוית האישית

דנה הנכדה המתעדת: בזמן שכתבתי ושמעתי את סיפורו של סבי הרגשתי נוסטלגיה.

סבא יוסי: הרגשתי נוסטלגיה, נזכרתי בחיי הישנים והשמחים. שמחתי להשתתף בתכנית עם דנה נכדתי.

מילון

אחזקה
טיפול שוטף, מילוי צרכים ועל תקינות.

עוגיות בעבע
עוגיות תמרים עיראקיות מסורתיות המאופיינות עם משלוח המנות של פורים. העוגיות דורשות זמן הכנה רב, סבלנות וידיים עדינות. העוגיות נחשבות מעדן ידוע של יוצאי עיראק. (מתוך: בלוג האוכל של עז תלם)

ציטוטים

”כיום סבא אוהב לעשות ספורט, לדבר עם רותי, להקשיב למוזיקה יוונית וכמובן לבלות עם הילדים והנכדים בשבתות ובאירועים משפחתיים“

הקשר הרב דורי